De finns inget som lugnet

En vecka å två dagar har jag varit hemma i Sverige nu.
Allt är bara bra. Jag börjar vänja mig vid att vara här nu. Har fortfarande en konstig känsla av förvirring, saknad å lycka i magen. Men den börjar jag oxå vänja mig vid.

Idag va jag på sommarstället. 13 månader sen jag mötte de lugnet. Vilken frihet de är att komma ut dit. De är så tyst å vackert.
Tog en promenad me farmor å plockade lite kantareller oxå. Hösten är bra vacker i skogen.

Livet flyter på. Jag håller kontakten me de jag lämnade i USA. Jag tar igen förlorad tid me älskade här hemma.
En helg med bara familjen på en camping behövdes. Nu i efterhand förstår jag inte hur jag gjorde. Hur jag bar mig åt i hela 13 månader utan mig familj..?
De är sånt man inte vet, men som man gjort ändå.

Love,
Jessica

Lite tankar

Fil å müsli. Nått sånt där som man saknat å som faktiskt känns väldigt svenskt när man bott i USA.

Jag har varit hemma i en halv vecka nu. Hur de känns? Jag vet inte. Känner fortfarande glädje att vara hemma som jag sakta vänjer mig vid livet här. Men förvirringen är den samma. Jag känner mig hemma på två ställen, de är konstigt.

Tiden är knapp å dagarna spenderas me att hinna träffas å umgås me så många saknade som möjligt.
Jag saknar min värdfamilj å New York. Men jag saknar inte au pair-jobbet, de är en kul upplevelse som jag känner mig klar med nu.

Nynäshamn är sig likt, men har faktiskt förändras. Likaså befolkningen.
I got some catching up to do..!

Sweet home

Igår kom jag alltså hem. Lämnade NY å landade i Stockholm me blandade känslor. Lycklig, nervös, stolt.. allt möjligt.

Jag fick ett varmt välkomnande av familj å vänner. Firade både 20-årsdag å hemkomst.
Har saknat alla så mkt!
Fin familj, fina vänner, fina presenter blev fin fest.

Började packa upp New York idag. De känns väldigt märkligt. Så mkt saker, så mkt minne. Så mkt jag lämnat, å så mkt jag tagit med mig. De finns nog inga ord, bara känslor.
Men jag är så glad att vara tillbaka på samma gång.

Har fått frågan ett par gånger va som händer me bloggen nu. Jag är inte riktigt säker. Kanske håller jag igång den ngn vecka till. Berättar hur mitt liv utvecklar sig lite. Åsikter tar jag gärna.

Sex and the city i min stora, mjuka, efterlängtade säng nu.

Känslobomb

Idag va jag i city. Mitt älskade New York city. Där känner jag mig hemma.
Tog en promenad längs 5th å sen ner till Time Square. Där shoppade jag i några timmar.
Lämnade city me en lite klump i magen. Kommer sakna denna underbara stad. Men jag är snart tillbaka!

När jag kom hem blev allt inte riktigt som tänkt. Slutade me middag hemma hos mormorn å morfarn iaf. Å tårar.. Några av dom kommer jag inte träffa i morrn, så de fick bli hej då idag. Ögonen svider fortfarande..

Jag packade klart nu ikväll. Ingen övervikt. Grattis. Trodde jag aldrig att jag skulle klara. Å nu har dessutom min värdmamma lagt ner massa saker hon vill skicka me hem till mig å min familj. Va sa ni nu då?!

love Jessica

De finns så mkt kul folk i city....!

Okänd man synar mig som vi möter varandra i folkmassan. Just som vi passerar varandra säger han;
Nice legs!

Står i kassan på F21 då en kvinna bakom mig harklar sig;
"Ehm, I have a weird question for you.. Can I take a picture on your skyline tatoo? I wanna show it to my husband!"

Time to say goodbye

Vilken lycka de va att komma tillbaka till NY!
Min värdpappa hämtade mig från flygplatsen mitt i natten, sen åkte vi hem, där alla sov. Men alla vaknade en å en me ett leende å kramade om mig.

Igår va barnen i skolan så jag tog igen lite förlorad tid me lillpojken. Vi åkte till poolen å va där resten av dagen.
På kvällen började mina avsked.. Evylyn åker iväg me sin värdfamilj nu på morgonen å blir borta till lördag. Så igår va min sista dag me henne här. Jag fattade inte riktigt att de va hej då förrän jag lämnat av henne å börjat köra en bit hemåt. Då kom tårarna.
Att lämna Emma å Evylyn är fruktansvärt smärtsamt. Vi har upplevt så mkt tillsammans, skratta, gråtit å rest. Dom har funnits här för mig hela tiden å vi har kommit varann så nära på så kort tid. Jag älskar dom av hela mitt hjärta å är stolt att vi gjorde de här året tillsammans. Ni är underbara ♥

Idag ska jag ta farväl av en stor del av mitt hjärta här; New York City.

Ibland får man

Ibland får man skjuta upp problemen. Idag väljer jag att blogga i morrn på morgonen ist.
Sån är jag, idag.

God natt!

Ready to go

Flyget går om några timmar. Allt är packat.
Nu blir de en kopp kaffe å lite frukost.

Västkusten har varit fantastisk. Jag kommer komma tillbaka, de vet jag.
Wow Wow Westcoast

De va de, de

Jahaja, då va den här resan slut oxå. Kan inte förstå att de faktiskt gått 2½ veckor sen jag lämnade NY å kom hit till LA, men så är de. Fruktansvärt kul har jag haft å fruktansvärt mkt har hunnits me. Jag har besökt platser jag länge drömt om att få se.

Nu har all packning packats ner. Jag har tur, jag får skicka me skor hem till Sverige. 5 par fick snålskjuts till hemlandet. De tackar vi för!

Nej, jag kan faktiskt inte fatta att min dagar i USA är räknade. På lördag landar jag. Nu på lördag. Den här lördagen. Lördagen som kommer härnäst.
Nope, fattar de fortfarande inte. Är jag trög kanske..?

Goodbye for now, Vegas

Igår hann vi ta vår sista tripp i Vegas. Vi hittade en outlet där vi spenderade dom sista timmarna. Men jag shoppade ingenting! Näpp, de är helt sant. I mitt bakhuvud visste jag att shoppar jag för mkt så får jag inte plats me de i resväskan hem till Sverige ändå, så då va de lika bra att låta bli.
Efter 4 timmars bilresa va vi tillbaka i LA.

Kan tala om att de va 40-45 grader i Las Vegas, å när vi klev ur bilen i Hermos, LA va de ca 15 grader.
Idag på dagen har de varit runt 20 grader här. Så temperaturskillnaderna är stora.

Idag sov vi ut länge innan vi gick ner å shoppade lite. Jag köpte faktiskt två tröjor idag.
Nu ligger vi på soffan å bara slöar. En äkta söndag. Slappdag.

Om 2 dagar landar jag i New York.
Om 6 dagar landar jag i Sverige.
De är svårt att ta tills sig.

Poolen

Igår efter helikopterturen tog vi en nap på rummet innan vi la oss vid poolen.
På kvällen tog vi en promenad bland hotellen innan vi käkade middag. Sen degade vi ihop på rummet tills vi somna..

Idag sov vi ut länge å sen låg vid poolen hela dagen. Nu förbereder vi oss för middag å sen ska vi ut på gatorna igen.
Vet dock inte riktigt hur kvällen kommer att se ut.

Blir inte mer än så idag =)

Grand Canyon

I morse ringde klockan 5.15.... fy fan säger jag bara..!
Drog på sig kläder å sen ner i lobbyn där en limousine(!) hämtade upp oss å körde oss till flygplatsen, som ligger ca 7 min från hotellet.

Vi satt sex st i varje helikopter; fem passagerare å en pilot. Vi fick en kvinnlig pilot, som va riktigt bra. Jag fick äran att sitta fram på vägen dit. De va helt fantastiskt. Solen va på väg upp på himlen å landskapet va obeskrivligt!
45 min senare landade vi i Grand Canyon, där de serverades frukost på en klippa; crossiant å champagne. Vi lämnade Grand Canyon efter ca en halvtimme å åkte tillbaka mot Las Vegas. Där gjorde vi en snygg inflygning över hotellen innan vi landade på flygplatsen igen.
Limon droppade oss i lobbyn på vårt å hotell, å här är vi nu. Ligger i sängen å käkar godis å försöker förstå att klockan bara är 10 am å vi har redan varit fram å tillbaka till Grand Canyon..!

Vilken början på dagen huh?!
Snart blir de poolen. Jag älskar livet.

Grand Canyon

Frukost

Den lilla vita pricken är en båt. Kanske kan ge en hint av hur högt vi faktiskt var..

Vulkan

Las Vegas

Huvudgatan, kallad "Strippen"

Vegas baby!

I morse hämtade vi upp en ny hyrbil; en mustang, cab, v8 (hörde jag ngt om men just den biten säger mig inte så mkt)
Vi åkte först till Beverly Hills å kikade runt lite. Sen åkte vi till Hollywood å gick en sväng på Hollywood Boulevard, där stjärnorna i marken finns. Därefter bar de av mot Las Vegas.

Ca 4 timmars bilresa senare körde vi in i Las Vegas. Mitt i öknen tornades hotell efter hotell upp. De hade redan börjat skymma, så hotellbelysningarna hade börjat lysa upp staden. Läckert!
Checkade in på hotellet; MGM Grand innan vi drog ut i värmen. (35 grader celicius, kvällstid)
Vi åt middag på hotellet mittemot; New York-New York, så vi satt i en fejkstad som liknade New York. Sen blev de en promenad på huvudgatan, å nu ligger vi på hotellrummet å laddar inför tidig uppstigning. Vi blir upphämtade kl 6 am av en limousine som ska ta oss till helikoptern som kör ut till Grand Canyon. Vilket äventyr!

Beverly Hills

Rodeo Dr, Beverly Hills

Hyrbilen

Hollywood Boulevard

Receptionen på MGM Grand

New York-New York

Bellagio och Caesars Palace

Shooting Range

Idag sov jag länge. Ruskigt skönt å välbehövligt..!
På eftermiddagen tog han vi bor hos oss till Los Angeles Gun Club. En shooting range inomhus. Jag provade tre olika pistoler å ett gevär. De va tryck i dom, men askul!

Efteråt åkte vi till Santa Monica där vi tog åt middag å sen tog en promenad.
Nu har vi precis packat inför Vegas i morrn.

Jag måste säga att mitt liv känns bra lyxigt just nu. Åker hummer, skjuter pistoler, glider runt på kändistäta gator, besöker nya ställen i stort sätt varje dag, å befinner mig ett stenkast från en vidsträckt strand. Jag har inte så mkt mer att begära just nu. Tack för de!