Hurricane

Idag har varit en konstig dag. Jag har aldrig upplevt något liknande.
Alla har i princip väntat in orkanen å förberett sig med att ställa in utemöbler, köpt batterier, ficklampor, ljus å mat.
Jag, Emma å Gabi åkte iväg till mallet en stund, men där stängde affärerna kl 4 pm. När vi var på Target började dom spika igen dörrarna med plywoodskivor.
Hur illa kommer det egentligen bli? Man blir förvirrad av all information. Ena stunden är det bara en större storm, andra stunden är det en historisk orkan som skulle kunna lägga NYC under vatten. Vad vet jag..?

I vårt hus är vi nu 18 personer. Min f.d. värdmammas syster med familj bor i ett tvångsevakuerat område å har därför kommit hit.
Vi tittar på nyheterna nu å dom säger att orkanen är lika stor som västra Europa.
Dom visade oxå en livebild från Times Square, å det var helt tomt! En syn jag aldrig trodde jag skulle få se..!!
JFK har stängt å dom säger att flygplatsen troligtvis kommer vara igång på tisdag OM inget händer. Men om något händer där så vågar jag knappt hoppas på att vi kommer kunna åka hem på torsdag. Vi får se. Det kan ju bara vara spekulationer.

Ikväll satt vi nere i källaren å tittade på The Hangover. Vi kommer inte lämna huset nu förrän det är över. Som det ser ut kommer vädret att vara bra igen redan på måndag.

Nu är Irene bara några timmar härifrån.
Det är skrämmande, samtidigt som det är intressant.

Godnatt

Kommentarer
Postat av: m

men herregud! tänker på dig!!!! <3<3<3

2011-08-28 @ 12:05:28
Postat av: Bettan & Kurre

Tänker på dig och följer nyheterna med bävan...Kramar!

2011-08-28 @ 13:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0