Life is beautiful

Valborg firades inne i city me pa Hudson Terrace. Ruskigt tufft utestalle dar svenskarna dansade ikapp till gamla svenska hits pa New Yorks takterrasser.
Vi gav upp framat 2 tiden. Drog oss mot Penn Station dar vi moffla nattkak me gangstersen langst in pa donken. Saklart missade vi var station och vaknade upp tva stationer senare. Vilket resulterade i en taxiresa pa 25 dollar hem.

Efter en grekisk buffe-brunch skulle vi med buss(!) ta oss fran Rockan till LB pa lordagen. Pga av bilkrangel var vi tvunga att prova pa den kommunala transporten buss denna helg. Kunde val inte vara sa krangligt trodde vi.. Mer eller mindre allt kranglade, sa ca 2-3 timmar senare kom vi antligen fram till LB, en resa som tar ca 30 minuter (utan krangel).
Drog ner en svang pa stranden och sparkade lite boll innan vi at middag me Evys vardfamilj.
Pa kvallen gjorde vi gatorna osakra till gryningen.

Imorse kopte vi me oss en pizza och dackade pa stranden. I ca 3 timmar lag vi i den stekande solen och pressade. Sanningen ar den att jag kommer leva i en chartersemester resten av sommaren. Sommarlivet har kan inte bli underbarare!

Laste precis om bilbomben i NYC idag. No worries, jag befann mig inte pa plats, trots att en del av mig onskade sa pga av spanningen i de hela. Terrorattack talas de om. De ar ju kul att leva lite farligt, sa ar de ju bara.

Miss you all, take care
love Jessica


I used to dream about the life I'm living now
I know that there's no doubt
I made it

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0