Klarspråk

Va till doktorn me en sjuk bebis idag. Lite feber å en halvrostig hals.. Stackarn!
Medans han sov bort sitt onda virus passade jag på att göra lite nytta! Fick hem ett mail idag; You need to send in your flight request before June 1" typ så.. Ehm, jaha.. Å vart tog tiden vägen? De är alltså dags att börja packa, eller?
Jag satte igång me ett CV på en gång oxå, så de är klart att skickas ut till varenda arbetsgivare i Stockholms län när de börjar handla om veckor innan hemresa. Ingen brådska, bara allt sker på en gång..!

När jag kom hem me barnen somnade alla i soffan medans jag i lugn å ro kunde slänga ihop lite middag.
Vart en fika på kvällen me mina fina vänner. Sov ju ut igår, så hade inte setts sen i söndags...!

Ibland förundras jag mina vänner här. Ganska ofta faktiskt.
Emmas fantastiska lokaliseringssinne slår de mesta, å både henne å Evylyns allmännbildningskapacitet är ngt utöver de vanliga jag träffat på. Att föra seriösa å faktainfattande konversationer med dom är för mig...ja, helt ärligt nästan en omöjlighet. I flera veckor gick dom å skrattade åt ngt jag inte ens förstod mig på.
Med detta vilja inte automatiskt placeras in i kategorin "korkad" eller "osmart", för de är jag inte! Jag kan väl säga som så att läsa Aftonbladet varje dag inte biter på mig riktigt så bra som jag kanske hoppats.
De är läckert att dom kan så mkt, tycker jag.

Däremot har jag en talang för musik. Nej, inte den tekniska biten där allt som har me ackord, toner å noter kommer in i bilden. Nej nej nej, för sjutton! Jag här dock råkoll på den senaste musiken å vilken artist som sjunger vad.
Om detta kan vara till ngn nytta? Klart som korvspad! De är ju asballt!

Miss you all, take care
love Jessica



Kommentarer
Postat av: Syster

Du e smartast av alla stumpan! Deras kunskap e inte vatten värd! ;) Glöm aldig d du! =)

2010-05-12 @ 08:53:43
Postat av: Johan

....du måste använda....

2010-05-12 @ 12:03:38
Postat av: Evylyn

Heheheh hur mycket vi än försöker så är du alltid före med musiken!! Helt sjukt <3 Så glad att vi har dig! Puss min fina fruktunge =)

2010-05-13 @ 04:39:27
URL: http://evylynpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0