Smidighet

Idag började rivingen av huset.. Eller de rivdes staket, entrétrappa å de grävdes upp runt grunden. Dunkar å smällar fick mig att lämna huset för en promenad. En timmes power walk. Bebisen somna lika fort som vanligt. Änglabarnet.

Hämtningar, skjutsningar å läxor gick som på räls. Jag å lilltjejen spelade fotboll ute på granngården. Dom få tricks som fortfarande sitter i sen min tid fick gå till den andra generationen. Inte mkt att hurra för, men iaf ngt.

Jobbade lite extra nu på kvällen. 3 av 4 barn skulle bytas om till pyjamas, läsas böcker å nattas. När föräldrarna kom hem var huset tyst å lugnt. Med andra ord; väl utfört arbete.

Överraskade mormor på telefon idag. Hon blev glad, jag blev glad. Så skönt att höra hennes röst, prata lite skit som vi alltid annars kan göra. Älska skype!

Jag tyckte jag skymtade postmannen me ett grönt paket under armen. Precis såna jag fått från Sverige tidigare. "Men neej, tänkte jag, inte kan de väl vara till mig? Mamma å pappa kommer ju snart så varför skulle dom skicka, å vem skulle de annars vara?"
Men dom är väl för sköna! Klart de va ett paket från mor å far! Me svenskt godis, jordnötsringar, svensk deo, tuggummin å Veckans Nu + Solo.
Ni känner mig, otåliga lilla jag! Ni hade tydligen hört nog om mitt eviga tjat om godis =)
Ni är bäst! Jag älskar er!

Miss you all, take care
love Jessica

Kommentarer
Postat av: Mamma

Pappa å jag älskar dig lilla gumman:)

2010-03-11 @ 21:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0