Internet krångel

De vart en helt awesome helg!

Lördag
I lördags morse va jag å Emma uppe me tuppen. (eller jaa, den amerikanska tuppen som är mer sjusovare än den svenska..!)
Vi hann me tåget utan någon tidsmarginal, or what so ever. Solen sken å värmen lurade av oss jackorna. Inne i city mötte vi upp Jenny, som jag för övrigt inte träffat på ca 3 månader.
Efter en brunch tog vi oss till underbara Brooklyn Bridge. En promenad fram å tillbaka över bron fick de att glittra i ögonen på oss. Så vackert de var i solskenet; vattnet, alla byggnader, frihetsgudinnan, broarna.

Vi fortsatte vår dag på det svenska cafét FIKA, där de blev en latte gjord på Löfbergs Lila, å till detta en chokladboll.

7.30 pm satt vi bänkade i Madison Square Garden. De va NBA match; New York Knicks vs. New Jersey Nets.
Matchen slutade 113 – 93 till Nets.
Men sjukt nöjda va vi ändå.

När vi kom hem vart de sigthtseeing. Vi tog bilen å visade Jenny både Long Beach å Rockville Center. Hemma igen va vi ungefär vi 3 tiden. Då somnade vi in som små barn i min bäddsoffa.

Söndag
Vi va uppe vid 12 tiden. Vi drog till Long Beach för att spendera mesta delen av dagen me en promenad längs boardwalken. Vilken fröjd för ögat! Så obeskrivligt vackert. De bjöds dessutom på sol å ca 16 graders värme, så ensamma ute var vi inte.

Vi lämnade av Jenny vid tåget, eftersom hon tyvärr var tvungen att ge sig av tillbaka till Connecticut å en ny arbetsvecka.

Jag å Emma drog till mallet å tröstshoppade. Kom hem me lite kap!
Vi däckade sen framför min tv, i hopp om att få se Oscars galan, men icke. ABC ska tydligen sluta sända via kabel, så de gick inte.. Typiskt!

Internet började krångla igår, så därför är jag lite efter me bloggandet.
Lägger upp bilder från helgen lite senare under dagen.

Miss you all, take care
love Jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0