Husmusen

Mulet idag, så ingen promenad. Kunde heller inte få tag i vagnen som står i cabbanan å dörren in dit är oåtkomlig. Grävarbetet runt grunden har börjat. En del av den nya grunden gjordes idag. Mamma, pappa å Sandra kommer komma till ett mindre kaos, men de får dom stå ut me =)

Emma sällskapade mig innan barnen kom hem. Sen blev de ännu mer fotboll på granngården. Kul å sparka lite boll igen, de va alldeles förlänge sen sist.

På kvällen nu vart de presentinköp till min värdmamma som fyller år på lördag. Svårt de där, men jag tror jag kommer få till de.
Emma å jag diskuterade våra framtida bantningsmedel som vi ska ta till väl tillbaka i Sverige.
Emma ska börja röka å jag ska börja dejta.
Vi får se hur de går....

När jag passerade vardagsrummet när jag kom hem tyckte jag att jag skymtade ngt märkligt i soffan. Nyfiken som jag är va jag ju bara tvungen att kolla va de va. Tillräckligt nära insåg jag att de va två råttfällor, en i vardera ände på soffan.
"Driver ngn me mig eller...?"
Jag tyckte jag såg ngt som liknade en leksaksråtta brevid ena fällan, men ville försäkra mig om att detta endast var ett gummidjur, endast till för att leka me. Så jag tände lampan.
Dra åt h*lvete! Där låg en död liten mus, i sitt egna blod.
I panik sprang jag ner i mitt rum å ringde Emma. Jag stod stilla på samma ställe i rädsla av att möta några av den avlidnes släktingar.
Jag är livrädd. Usch så äckligt!

Miss you all, take care
love Jessica



Här skulle jag ju egentligen lägga upp en bild på tragedin. Men nej, att gå upp å se den lilla musen igen finns inte på världskartan.
Låt fantasin flöda!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Å du tror jag vågar komma nu???

2010-03-12 @ 06:23:42
Postat av: Syster

Stackars liten.. =(

2010-03-12 @ 09:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0