Här händer de grejjer

Vi börjar från början...

I lördags åkte jag å Emma å shoppade lite. Kom hem me två kap; en jeansjacka å en skinnjacka, båda på rea. "Härliga tider" tänkte jag "livet kan väl inte gå mkt fel efter en sån här början på dagen"
Dumt tänkt.

Vi åkte hem i spöregnet. Vinden började ta i. Eftersom de va min värdmammas födelsedag (hon vart för övrigt jätteglad för presenten hon fick av mig) så skulle jag ta barnen på kvällen. Emma va min trogna följeslagare.
Precis som jag hade tagit bort pastan från spisen å micron ljöd, slogs strömen ut. Vi fick spendera resten av kvällen i skenet från 4 stearinljus. Vi satt på en filt i vardagsrummet å spelade kort, tills jag la barnen. Trodde inte dom skulle våga somna i mörkret å vindens vinande. Men dom slocknade.

Mina värdföräldrar kom hem å jag å Emma drog ut för att se bio. Vi fick tänka om. Gatan där bion ligger va avstängd, me polisbilar å koner i vardera ände av gatan. Vi tog ist en sväng me bilen för att se oss om i förödelsen.
De syntes tydligt att orkanen fortfarande lämnade spår.
Gatulysen hade slagits ut, vissa rasat. Soptunnor låg välta längs vägarna. Grenar skapade hinderbanor i körfältet. Vattenmassor, vältna träd. Å en massa polisbilar.
Vilket kaos.

På söndagen kom vi in till city för att se hockeymatch, efter mkt om å men. Vi missade tåget me en timme eftersom vi inte hade ngn koll på att sommartiden var inne. Fick därför skjuts till en annan tågstation av min värdmamma. Detta tåg missade vi på sekunden. När vi sen skulle ge de en tredje å sista chans kom vi på tåget.
Hann sätta oss till rätta 10 min innan matchstart.
New York Rangers vs. Philadelphia Flyers -vilken stämning! Obeskrivligt. Matchen slutade 3-1 till Rangers.
Jag å Emma lämnade Madison Square Garden me total lycka å en Lundqvist t-shirt!


Idag fick vi tillbaka strömen. Efter en halv vecka.
Söndagnatt sov jag i mitt rum, fullt påklädd å me 4 täcken.
Måndagnatt insåg jag att detta inte var hållbart, så den natten spenderade jag hos Emma.
Dagarna har jag annars spenderat hemma hos Gabi å hemma hos Emma. Allt för att unvika kylboxen, som huset så hatfullt kallats dessa dagar.

De är helt galet så beroende av el man är egentligen.. Mina dagar har varit allt annat än normala:
Gått me vinterjacka inne
Enda ljuset var från stearinljus
Ingen tvättning av kläder
Ingen matlagning
Ingen dator
Ingen tv
Ingen värme
Diska för hand
Minimera toaspolningar (pga att pumpen till toan går på el å de kan därför bli översvämning utan fungerande pump)


Så glad att detta är över..!
Firades me middag å födelsedagsfirning av min "värdmorbror". Träffade sen Emma å hennes två svenska kompisar som inflygna från Sverige idag =)

Vart en lång uppdatering, men nu har alla koll på läget iaf.
Kör en massa bilder i morrn.
Nu ska en nyduschad å varm Jessica sova.

Miss you all, take care
love Jessica

Kommentarer
Postat av: Jessicas Mamma

Sönt att höra att allt är återställt:) Älskar dig!! Pussar å kramar

2010-03-17 @ 06:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0