Minne som en guldfisk

Minnet av va jag haft för min nu i helgen börjar bli lite dimmigt..
Gör mitt bästa för en uppriktig uppdatering:

Fredag; Lämnade barnen i skolan, åkte hem å körde sen vidare mina fina vänner till tåget. De va dags att ta farväl för andra gången på ett år. Inte kul de där, men de gick bra. Vi ses snart, tiden går ju ändå så fort! Men jag saknar er redan!
Sov en stund efter att jag plockat iordning lite i rummet. Hämtade upp två av barnen efter skolan (eftersom mina värdföräldrar va på kryssning så åkte dom andra två barnen hem till min värdpappas syster för att bo där över helgen) Jag tog me min småflickorna till stranden en stund där även Evylyn va me sina värdbarn. Vi lekte i vattnet å sanden. Har inte sett dom så lyckliga på länge!
Me saltvatten i håret å sand mellan tårna åkte vi till värdmostern me familj på middag.
Jag somnade tryggt hemma hos Emma den kvällen.

Lördag; Klockan 7 ringde klockan! Jag ska i ärlighetens namn inte påstå att jag slog upp ögonlocken helt vid den tiden. Emma å jag spenderade större delen av dagen framför datorn. Svts live-sändning av Victorias å Daniels bröllop fick inte missas! Jag tog mig till dunkin i ca 10 min för att inhandla lite frukost, annars va vi faktiskt bland de främre bänkraderna i kyrkan vill jag nästa påstå.
Vid 4-tiden åkte jag å hämtade upp Gabi, så åkte vi till barnens dansshow. Så fruktansvärt duktiga! Jag blev stolt å rörd faktiskt. Å de är inte ens mina barn!
Jag lämnade barnen hos mormorn å morfarn där dom skulle sova, hämtade upp Emma å åkte tillbaka till lägenheten där vi lämnade bilen innan en taxi körde oss till Long Beach.
De blev en utekväll, ungefär i klass me dom övriga. Emma å jag fann oss själva vid mitt köksbord vid 8-tiden på morgonen; nyduschade. Frukost/nattkäk.. oklart!

Söndag; Vid 2 mitt på dagen tvingade jag mig upp efter några timmars sömn. Dumpade Emma i Long Beach å åkte sen vidare till farsdag-grillningsmiddag me värdsläkten. Eftersom mina värdföräldrar fortfarande va på kryssning så firade jag me värdmormor, värdmorfar, värdmoster, hennes man + barn å två av mina värdbarn.
Jag nattade dom innan jag åkte å mötte upp Emma å Evylyn på boardwalken. Vi satt där å mös en stund innan vi köpte me oss kaffe å stupade ner i Evys säng.
Somnade hemma hos Emma även denna kväll.

Måndag; Körde barnen till skolan innan jag åkte hem å storröjde. Tvättning, städning, förberedning.
Allt efter mina vänners visit, helgens sleepover me Emma å inför mina värdföräldrars hemkomst. Jag hann me en dusch å en kort nap innan jag hämtade alla barnen. Middag, läxor, bad. Nu ligger dom äntligen å sover.
En uttröttade au pair ligger nu på sin säng, bloggar å väntar på att sina värdföräldrar ska kliva innanför dörren. Förhoppningsvis är dom utvilade å har mkt kul att berätta. Den där kryssningen va dom verkligen värda.
Hursom helst är jag helt slut. 30-gradig värme å barn som idag valde att lägga dövörat till är bra förutsättningar för utmattning.
Vi hörs i morrn!

Miss you all, take care
love Jessica



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0