Svenskt finbesök

Fredag; I fredags efter jobbet kastade jag mig på första bästa tåg mot city. När jag kom av tåget gick jag raka vägen till den bestämda mötesplats. Först såg jag dom inte, men sekunden senare gick jag nästa rakt in i dom. Mina fina vänner! De va ett kärt återförenande. Kändes overkligt att dom stod där, men efter ett antal kramar insåg jag att de faktiskt inte va dags att vakna ur drömmen; dom va verkligen hos mig nu. Låter fruktansvärt mesigt, men jag har saknat dom väldigt mkt.
De blev middag å sen åkte vi till hotellet så jag kunde lämna min packning. Vi kollade lite butiker på Times Square lite å strosade runt längs 5th ave upp mot Central Park. Framåt 12-12.30 tog vi en taxi tillbaks till hotellet där vi bara myste å tog igen förlorad tid.

Lördag; Stora turistdagen var kommen! För mig "ännu" en gång, men jag gjorde de gärna i sällskap av dessa härliga tre denna gång. Vi tog tunnelbannan ner till Battery Park där vi kollade in Frihetsgudinnan från kajen. Vi gick vidare mot Wall Street, Ground Zero, Brooklyn Bridge, Chinatown, Soho, Greenwich Village där vi stannade för en asiatisk middag å sen mot Sex and the city-Carries berömda trapp. Vi avslutade me cupcakes från de kända Magnolia Bakery innan vi begav oss mot tunnelbannan.
Vart ombyte å uppfräschning på hotellet (som förövrigt var ett helt okej marockanskt hotell uptown) innan vi drog oss tillbaka mot butikerna. De vart en ganska sen shoppingrunda å vid 12-tiden åkte vi tillbaka till hotellet där Mickis å Marie ganska fort somnade, å jag å Tilda gav oss på de lilla badkaret för ett nattdopp.

Söndag; Idag vart de shopping för fulla muggar! Gud så pengar de har spenderats! Själv va jag lugn på den fronten, me tanke på att pengar måste sparas å platsen i mina resväskor börja sina..
Men Mickis, Marie å Tilda sprätte pengar, vilket gjorde mig så lycklig!
Shoppingen tog upp hela vår dag å 9.10 pm tog jag tåget hem, eftersom jag jobbar i morrn. Men vi behöver inte vara utan varann så länge, för redan i morrn kommer dom hit å ska bo här hos mig.
De ska bli kul att visa dom mitt liv här i USA.

Miss you all, take care
love Jessica

























Kommentarer
Postat av: Mamma

Ni e för söta!!

2010-06-14 @ 06:23:30
Postat av: Camilla

Åh vad jag är avundsjuk på er! :P Njut av varandras sällskap! Krama på Jessica från mej! Puss på er alla! <3<3<3<3

2010-06-15 @ 18:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0