Midsommar 2010 -inte riktigt som dom andra

Igår va de ju som sagt midsommar. Ingen ledighet för de, för de firas ju inte ens här i USA. Så efter att ha tagit me barnen till kusinerna för lunch å sen dragit me alla till en vattenpark lämnade jag dom hos mormorn å morfarn innan jag åkte hem för att byta om.
Evy å jag hann me nöd å näppe på tåget in mot city! Vi tog oss svettandes igenom tågresan å sen tunnelbanan innan vi klev ut i ett fullsatt Battery Park. Eller?! Vart va alla människor? Vart va midsommarstången? Vart va den svenska flaggan?!
Förtvivlade sprang vi runt de som vi trodde va den enda delen av Battery Park. Hittade tre andra förvirrade svenskor som inte heller fattade vart i hela friden firandet tagit vägen. Men efter en stund hittade vi en, för oss okänd, del av Battery Park. Där fann vi den svenska flaggan, midsommarstången å fullt fullt me svenskar.
Lycka!

Där kollade vi in den svenska maten som såldes, lyssnade på svensk folkmusik å fann sen Hannah med sällskap på gräsmattan där vi slog oss ner en stund.
Jag å Evy drog vidare till Fridays för lite middag efter en stund. Asgod pasta å en pina colada på de!
För att fördriva tiden innan klubbandet skulle börja drog vi till Times Square där vi hittade en premiäröppen Forever 21 butik. Den största butik mitt öga någonsin skådat! Fyra fullproppade våningar!!! Himmelriket!
Vi shoppade lite å tog sen en promenad ner till 26th street där vi klubbade fram på småtimmarna.
När vi påvägen mot tåget gick genom NYC härjade vi som vanligt;
Evylyn; "Duu, när tror du den där limon som ska plocka upp oss kommer då?!"
Jessica; "Ta de lugnt, de kommer nog snart!"
Och tro på fan! Ett block senare rullade en svart lååång limon upp längs vår sida, tutade å stannade till.
Evylyn till chauffören; "Is it for us?"
Chauffören; "Yes"

Nej, vi åkte faktiskt inte limon denna kväll av valda anledningar. Men de är som dom säger; allt faktiskt är möjligt i New York.

Idag degade vi i solen på stranden å mötte efter en dusch upp vår älskade Emma. Saknad som hon är! Stackarn har legat sjuk i veckan.. Men nu va hon åter på benen, inte helt kry, men tillräckligt för en middag me oss på The Cabana. Riktigt mys!
Trevliga Tre är verkligen bäst tillsammans ♥

Nu förbereder jag å Evylyn oss för en kväll på hemmaplan.
Hör av mig i morrn me bilder från midsommar!

Miss you all, take care
love Jessica



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0