Ett äventyr

Fredag; Efter jobbet åkte jag hem till Emma, där vi alla tre förberedde oss för resan. Vi mumsade glass å sov alldeles för lite..

Lördag; Trötta som as tog vi oss in till Manhattan med 6-tåget på morgonen. Efter en frukost på Starbucks tog vi en taxi till Chinatown där bussen plockade upp oss. Medpassagerarna bestod av mer än hälften kineser, indier å så lite blandad kompott. Me en kinesisk guide me halvknackig engelska tog vi oss iaf fram genom staten NY. Vi stannade vid ett glasblåsningsställe, Corning. Vi hoppade själv glasblåsningen å slappade på en gräsmatta i solen ist.
På senare eftermiddagen kom vi fram till Niagarafallen. Under dag ett gick vi igenom fallet, en aktivitet som kallas Cave of the Winds. As coolt förövrigt! Efteråt vart de middag å sen tillbaka till fallet där vi kollade på Niagarafallet under kvällstid då strålkastare av olika kulörer lyste upp de forsande vattnet.
Efter en lång dag av bussfärd å upplevelser kraschade vi på hotellet. Men ist för att sova ut dom behövande timmarna vi fick, så härjade jag å mina två vänner fram på småtimmarna.
Thats how we roll I guess..

Söndag; Uppstigning 7.15. Vi åkte raka vägen tillbaka till Niagarafallet för att åka båt på de kända vattnet. I den långa kön för att komma på båten fick vi stå i de kassa vädret. Regnet smattrade i ansiktet när orkanvindarna tog i. Men nog fan skulle vi på den där båten trots allt!
Känslan att stå där på havet, mellan the American Niagara Falls och Horseshoe Falls är obeskrivligt. Men jag tror vi kom fram till ett väldigt passande ord; mäktigt. All denna frustration över de dåliga vädret i kön var som bortblåst när man stod där på båten å saligt begrundade dessa vattenunderverk.
Rekommenderar en tripp till Niagarafallen strakt!
På hemvägen stannade vi till vid en stor sjö som hette Finger Lakes, vilken precis som namnet att döma är format som fingrar.
Vid 9.15-tiden på kvällen var vi tillbaka i Chinatown. Kraschade i min säng mer död än levande vid 12-tiden. Helt utmattade, å sjukt nöjd!









Niagara Falls -American side


Mitt i vattenfallet


Horseshoe Falls




Niagarafallen




Niagarafallen


Niagarafallen, lightshow





Horseshoe Falls

Horseshoe Falls


Gränsen mellan USA och Kanada


Niagarafallen och Horseshoe Falls




T3; Trevliga 3


Finger Lakes


Finger Lakes



Idag jobbade jag en stund på dagen, sen va jag ledig några timmar. Tro de eller ej men jag drog ut å sprang en sväng mitt på dagen.
Nu på kvällen har jag jobbat. Barnen va ute å lekte me grannarna en stund, sen vart de läxor, middag å så målade vi naglarna på varandra innan sagoläsning å sovdags.
Nu är helt slut, god natt!

Miss you all, take care
love Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0