Hair cut

Solen sken idag. Då blir jag glad.
Drog direkt till hårsalongen i RVC för att utnyttja mitt presentkort jag fick där i julklapp. Så idag skämde jag bort mig me både manikyr å hårklippning på morgonkvisten. De va en stor å fin hårsalong, inte alltför billigt heller av presentkortens värde att dömma. Alla var supertrevliga å pratglada. När dom efter lite efterforskning fick ur mig att jag va en 19 årig au pair som lämnat sin trygghet för att ta hand om 4 barn på okänd mark vart dom mäkta imponerade. Vad ska jag säga, klart jag vart smickrad!

Annars var väl hårsalongen i stort sätt som i Sverige, man fick sitt hår tvättat innan klippning, sen vart de klippning, föning å styling. Tre saker jag däremot fann annorlunda mot Svenska frisörer var att här måste man själv hålla koll på vem som ska klippa en (vilket jag då inte gjorde, men de löste sig ändå), en annan sak är att de finns en anställd till precis allt; en som gör manikyr, en som tvättar håret, en som klipper, en som torkar golven från hår.. den tredje saken är att man måste betala dricks. De gäller alltså inte bara på restauranger, utan oxå när man klipper sig. Min värdmamma hade dock talat om de för mig innan så jag slapp göra bort mig, men alltid lär man sig väl ngt nytt!

Idag va mitt jobb sådär härligt najs igen. När jag tog hand om bebisen sov han mest hela tiden å resten av eftermiddagen spenderades i bilen; skjutsandes å väntandes. Vilket enligt mig är rätt skönt.
Efter middagen va de dags att rycka upp sitt feta, lata arsel å masa sig till gymmet. Jag sprang, för allt va jag orkade, i takt till musiken jag proppat in i ipoden. Fasen va skönt de va!

Nu sitter jag i sängen, nyduschad, nyklippt å ruskigt nöjd. De blir inget möte me dom andra två ikväll. Vi vilar upp oss inför en helg tillsammans ist.
Klockan är bara 9.40 pm å jag ska sova alldeles strax. Grattis Jessica, ska du för en gångs skull lyckas...?

Miss you all, take care
love Jessica


De vart bara topparna, å så en snedlugg som jag redan stör mig sönder på.
Meeen alltid ska de väl vara ngt, inte sant?

Kommentarer
Postat av: Råbåt nr 2

Supernice frippa! :D

Haha va roligt att du redan hatar sönder luggen xD

PUSS

2010-01-21 @ 03:50:12
URL: http://emmauppman.blogg.se/
Postat av: Råbåt nr 4

Riktigt nice ;D



Jag gillar luggen, men heheheh håller med R2 att det är bra kul att du stör dig på den efter ynka 4 timmar ;)

2010-01-21 @ 03:54:46
URL: http://evylynpettersson.blogg.se/
Postat av: Mamma

Men fin blev(e) du:) Pussar å kramar

2010-01-21 @ 05:54:25
Postat av: catarina

jättefin klippning på en söt tjej! kanske om man ska dra till usa för att klippa sig lite ;)

2010-01-21 @ 11:29:27
Postat av: Inger (mammas jobbarkompis)

Vad fin du blev, luggen!!! Man vänjer sig. Kram / Inger

2010-01-21 @ 16:19:31
Postat av: jess

tack, va goa ni är =)

kram!

2010-01-22 @ 17:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0