NHL Hockey Game

Ni kommer aldrig tro de.. De är så jag knappt gör de.. Idag fick alla barnen me sig lapp hem; Skolan inställd i morrn pga snö. Visserligen ska de bli snöstorm, men sist de var vad som förutspåddes av väderforskarna va de inget att få panik över. Men de får man här. Folk åker å storhandlar, köper upp sig för flera veckor framåt. Maten i butikerna tar slut. Frågan är då: Är USA ett snöskyggt land?!

Kom precis hem efter ett au pair möte. En NHL match i Nassau Coliseum.
NY Islanders vs. Nashville
Fruktansvärt spännande match! Efter tredje perioden stod de 3-3 efter ett mål i dom sista 20 sekundrarna. Detta följdes av en förlängning på 5 min som inte avgjorde matchen. 3 straffar vardera gjorde inte heller ngt avgörande. 2 straffar senare avgjorde NY Islanders det vinnande målet. Fint att se dom som segrare på hemmaplan! Vilken stämning!

Mkt konstigheter hade dom dock för sig mellan perioderna. Dom spelade ngt som kallas "Chuck A Puck" där dom som vill köper en puck å när de sen är dags att tävla läggs en måltavelmatta ut mitt på isen. Alla kastar sina puckar å den närmast mitten vinner.
Dom visade såklart "Couples Kiss Cam" under låten "Kiss me".
De fanns "isprinsessor" i små korta kjolar som städade isen me snöskyfflar.
Dessutom fick dessa flickor åka me på ismaskinerna å skjuta ut t-shirts till åskådarna me ngt jag skulle kalla "t-shirt pistol".
Lyckad kväll, lyckad match. Jag är nöjd!

Miss you all, take care
love Jessica



Amerikanska nationalsången




"Isprinsessorna" me snöskyfflarna


Chuck a puck


NY Islanders vinnare!


Nöjda som få


Ett måste..


Nassau Coliseum

Kommentarer
Postat av: Johan

avis som FAAAAAAN :(

2010-02-10 @ 09:23:17
Postat av: jess

=)

2010-02-10 @ 13:59:51
Postat av: Ev

AAAAAAAAAAAAHAHAHAHHAH chuck a puck!!!! Döda mig att jag inte fick vara med :( <3

2010-02-10 @ 20:21:29
URL: http://evylynpettersson.blogg.se/
Postat av: Tilda

TÄNK om skolan hade varit stängd varje gång det varit snöstorms varning här den här vintern! Ungarna hade haft jullov från 19 december - tills nu... det snöade för fan igår igen!!!

2010-02-11 @ 01:06:21
URL: http://tildaalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0