Groundhog Day

Jaaa va gjorde jag idag? Var hemma me en snorig å hostig stackars bebis som mest sussade. Fick lite tvätt avklarad, organisation bland barnens kläder å sen såklart skypning me mamma å syster som var lagom chockade över min söndags-shopping. De blev en hel del facebooking oxå me andra ord.
Positiv feedback fick man, men de viktigaste är ju trots allt att jag är nöjd, å de är jag!

Ikväll åkte jag hem till Emma. Vi köpte hem kaffe å la oss i hennes säng framför Mysteriet på Greveholm som hon har me sig från Sverige. Världens bästa julkalender någonsin! Men de är inte förrän nu, ca 12 år senare, som man inser hur kasst inspelad den är å hur dålig fantasi man hade som liten. Hyra ett slott för 500 spänn är en omöjlighet. Men de spelar ingen roll, den är bäst iaf!

Idag va de Groundhog Day här i USA. Den 2 februari varje år. Ett skogsmurmeldjur drivs ur sitt bo denna dag, å om den ser sin skugga sägs de att vintern ska stanna i ytterligare 6 veckor. Om inte, börjar våren tidigt. Alla stater eller städer har inte sin egen groundhog, men här i Malverne finns en. Malverne Mel, som idag såg sin skugga å ger oss alltså 6 veckor av vinter till. Hoppas hoppas hoppas att detta lilla skogsmurmeldjur såg i syne!

Miss you all, take care
love Jessica




Kommentarer
Postat av: Emma

HAHAHAAH men vaa!?!?! Skogsmurmeldjuret som ser sin egen skugga.....?! jag dör!

Men hur fan kan man veta om den där lirarn har sett sin egen skugga då, ringer man å kollar efter att han klivit ut ur boet eller???

hahahaha har aldrig hört talas om detta!!!

HAHAHAHAHAHAHA

2010-02-03 @ 14:55:13
URL: http://emmauppman.blogg.se/
Postat av: jess

emma min van, har finns val allt?! =D

2010-02-05 @ 22:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0