Mitt år som au pair

Mitt au pair år är över.
Jag kan inte riktigt ta de till mig. Känns som jag nyss kom, men samtidigt som att jag har varit borta så länge.
Jag har fått nytt hem. Ett andra hem som jag vet alltid kommer välkomna mig med öppna armar. Mitt andra hem är New York.

Jag är stolt över mig själv. För mig var de här en stor grej, att förverkliga en dröm. Ge sig iväg från tryggheten i hemstaden, hemlandet, å börja om på nytt. Ett helt år har jag varit bort nu.

Jag ångrar inte en sekund att jag åkte. Upplevelser, minnen å traditioner som jag vant mig vid att leva med här kommer att följa me mig i livet. De är jag tacksam för.

Min tacksamhet till min värdfamilj är obeskrivlig. Utan dom hade mitt år inte varit i den toppklass som den är idag. Dom har tagit hand om mig, gett mig kärlek å omtanke.

Jag kom hit som en tillbakadragen, blyg, hemmakär Jessica som var rädd för förändringar å i ständigt behov av andra.
Jag kommer lämna USA om en starkare, mer framåtriktad Jessica, som hellre chansar än att låta bli. Jag ser världen ur en annan vinkel å jag är inte rädd för att göra fel. Jag har lärt mig mkt om mig själv å växt som person. Idag kan jag säga från hjärtat att jag trivs me mig själv å den jag blivit.

Våga.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ett JÄTTESTORT GRATTIS på 20-års dagen önskar Mamma Pappa Lukas!!!!!!!!

2010-08-22 @ 08:12:08
Postat av: Tilda

Våga & vinn!



Du är en riktig vinnare, love you.

2010-08-22 @ 15:13:10
URL: http://tildaalinnea.blogg.se/
Postat av: Inger (mammas jobbarkompis)

jättestort grattis på födelsedagen. Vilket härlligt liv du har haft detta år, och välkommen hem jag vet att du är efterlängtad av många. Kanske jag får skicka med en liten födelsedagskram / Inger

2010-08-22 @ 18:41:54
Postat av: m

du är bra!

2010-08-23 @ 14:50:18
Postat av: Fia

Gud, får typ rysningar av att läsa det här. Sjukt modig är du! :)

2010-08-24 @ 21:49:06
Postat av: Anonym

tack alla fina <3

2010-08-26 @ 07:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0