Statue of Liberty

Va uppe innan tuppen denna morgon;
7-tåget in mot city!

Med siktet inställt på vårt mål gick vi raka vägen från tåget, till tunnelbanan å sen vidare mot färjan som skulle ta oss ut till tanten. Jovisst, bättre lycka denna dag!
Efter ca 1½ timmes köande kunde vi stiga på båten, efter en säkerhetskontroll i klass me flygplatsernas.
Båtturen va vacker. Solen sken å vårvärmen steg upp mot 20 grader även idag.

Efter en lunch å de obligatoriska fotona av Frihetsgudinnan åkte vi tillbaka till Manhattan, där vi gick vidare mot South Street Seaport. En vacker pir med gamla fartyg, utsikt mot Brooklyn å dess bro.

De vart en bra dag. Sjukt trötta å även idag ngt rödare om kinderna kom vi hem å körde pizza night me min värdfamilj.
Nu ligger vi däckade i sängarna. I morrn blir de city igen. Sista racet innan mor å far beger sig tillbaka mot Sverige på söndag.

Miss you all, take care
love Jessica

Kommentarer
Postat av: m

HEEEEEEEEEJ! du verkar ha de gott du! gud vad kul de maste vara att visa dina foraldrara allt i stora staden! jag sSAKNAR dig! allt ar frid och frojd me mig! jag ar sa taggad att komma och halsa pa dig direkt efter min hemresa! fan va kul! jag antar att var vardag ar helt motsatta varandra. i veckan har vi varit ute och campat och byggt lervaggar. haha. du ar sa bra! tanker pa dig! vi syns snart igen! ALSKAR DIG FINASTE VAN

2010-04-03 @ 11:37:47
Postat av: Sinikka och Klas

Vi bli andfodda , när vi läser om era utfärder.

Skönt, att ni får uppleva så mycket tillsammans i America, men komihåg att återvända till Sverige, för vi har beställt logi på Idunvägen.Glad Påsk till er alla.

2010-04-03 @ 21:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0