Sweet memories

Vilken dag! Började med den nya rutinen; upp 07.30, skicka iväg "5" me skolbussen, ge "8" frukost för att sen följa henne till skolan. Hade även me mig bebis i vagnen denna morgon. Passade lillplutt i några timmar under dagen. Snällare bebis får man leta efter. Grät lite men tystnade efter att fått i sig en flaska av mamsens mjölk å efter en lugnande famn. Jag sjöng för att lugna den lille oxå! På svenska såklart! "Nu i ro, slumra in", "Trollmor" å självklart en given nattvisa; "Dagsstänktaberg". Den sjöng alltid min pappa för mig å min syster när vi va mindre å inte kunde somna. Den betyder väldigt mkt för mig. Tänkte på dig å mamma när jag sjöng den, pappa!
Vid 2 pm åkte jag å Gabi till ett college för att se vilka kurser som fanns.. Var inte mkt att hurra för. För de första va dom inte alltför trevliga å hjälpsamma, för de andra så snacka dom om att vi skulle behöva betala ca 320 dollar för varje credit. Vi behöver 6 credit, alltså skulle de gå på 1920 dollar! Men de är rent ut sagt bullshit, för jag vet med säkerhet att andra au pairer inte behövt betala dessa pengar för en kurs på 6 credits. Så i morgon ska vi försöka få ordning på allt, leta andra alternativ om inte annat.
Efter att ha mött "8" i skolan blev de middag å därefter gymmet. De är så skönt att komma iväg å få sin egentid på gymmet. Jag gillar de.
Ngt annat jag oxå gillar är alla fina kommentarer i bloggen, facebook-inlägg, mail å sms jag fått enda sen jag åkte. Läste igenom en massa igår kväll å insåg hur lycklig jag är som har så många som bryr sig om mig. Önskar jag kunde skriva allt fint alla skrivit här i bloggen. Men jag ska spara dom, så jag kan läsa dom när jag får hemlängtan. Tänka på alla underbara jag har där hemma. Hemlängtan har jag inte haft sen campus, tur är väl de. Men de betyder inte att jag inte saknar er. För de gör jag.

Miss you all, take care
love Jessica

Ps. I morgon blir de nog pizza, så håll ögonen öppna för pizza-bilder, johan ;) .Ds


Vart tog solen vägen? Var så himla fint väder, men idag var de riktigt höstigt ute..
Såhär mys va de på stranden 27/8

Kommentarer
Postat av: Mamma

Gullunge!! Älskar dig jättemycket!

2009-09-11 @ 17:08:36
Postat av: catarina

skönt att du har de bra vännen, riktig mysig bild från stranden. sånt gillar vi! ;) Puss

2009-09-11 @ 19:33:25
Postat av: jess

mamma; älskar er oxå!!

catarina; tack tack =) puss

2009-09-14 @ 02:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0