The day before the big day

Dagen innan skolstart. Skulle egentligen bli en dag på stranden men solen ville inte titta fram så de blev en lekdag hemma hos kusinerna ist. Jag lärde barnen en ny lek, charader, som jag trodde dom redan kunde. Men inte de, å de blev väldigt uppskattat! Se där va man kan bidra med.
Åkte hem ganska tidigt för att fixa inför morgondagen. Lunchboxar skulle förberedas, väskor skulle packas, kläder skulle väljas, saker skulle märkas med namn. Som grädden på moset skulle alla tre duschas oxå. Men me lite tålamod gick även de ganska fort. Jag lämnade de mindre kaoset vid åtta för gymmet. De va skönt att ha sin egen-tid i form av träning. Man mår så mkt bättre.

Här i USA köper föräldrarna de mesta till sina barn inför skolstarten. I Sverige får man pennor, papper, kritor å allt sånt från skolan. Även lunchen ingår på de flesta ställen. Men här måste man betala extra för lunchen eller ha me sig lunchbox. Å allt material man ska använda under året måste man köpa med sig själv. Krångligt system de där tycker jag.. Måste säga att ibland känns de som att amerikanerna ligger så mkt efter oss i utvecklingen, men med vissa saker känns de som att dom ligger några år före oss i utvecklingen. Verkligen skumt de där. Men ändå spännande att se alla likheter men framför allt olikheter.

Måste upp tidigt i morrn, 07.30 ska jag vara vaken, påklädd å redo. Dags att släcka lampan. God natt

Miss you all, take care
love Jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0