Sidewalk

När jag droppat av "8" i skolan i morse gick jag till CVS för att handla lite nödvändigheter. Behövde bland annat ny tandborste å tandkräm. CVS är ungefär som... Coop Forum, dom har allt möjligt där. På vägen dit gick en kvinna med sin bebis framför mig. Hon hade som i stort sätt alla andra här sin bebis i en bilstol med tillhörande vagn. Jag funderade på varför man inte använder såna vagnar som hemma i Sverige till bebisar, ist för att alltid använda bilstolen. På hemvägen slog de mig. Trottoarerna här är fruktansvärda. Dom är smala, gropiga, en del är igenväxta å dessutom måste man krossa mkt trafikerade vägar i stort sätt vart man än går. Därför väljer dom flesta att ta bilen vart dom än ska. Som alla vet har majoriteten i USA fler än en bil i hushållet. De måste vara förklaringen. Man lägger varken energi eller pengar på en rejäl vagn, för den kommer ändå knappt att användas.
Just för att jag hade den tanken under min morgonpromenad hade min värdmamma varit å köpt en riktig vagn till bebisen =P Tror ändå att jag hade rätt tanke vad gäller vagnvalet här i USA.

Idag har mitt nyttiga liv börjat! Inget småätande å jag ska tänka mig för vad jag äter. De är slut på smekmånaden nu, dags för hårda tag. Nu blir de inget mer frossande förrän Sandra kommer å hälsar på mig. De ska gå!

Miss you all, take care
love Jessica

Kommentarer
Postat av: Sara

Persika! Va roligt det är att läsa om hur bra du har det :) Det verkar inte som om du skulle kunna ha det mycket bättre! :D Är glad för din skull! Saknar dig här hemma även om vi inte ses så ofta! Hoppas vi hörs snart vännen! :) Pusss <3

2009-09-21 @ 21:45:51
Postat av: jess

va kul att du gillar bloggen =)

jag har de valdigt bra har! saknar er alla dar hemma, dig oxa aven om vi som sagt inte ses sa ofta.

jaa vi far prata mer ngn dag, kanske skypa om du har skype? =) ta hand om dig!

puss <3

2009-09-22 @ 00:15:33
Postat av: Tilda

Haha inget mer frossande för Sandra kommer, när tusan kommer Sandra? Det måste ju vara innan jul.. om det var jag skulle det ju aldrig gå annars!! :D



Älskar dig

2009-09-22 @ 17:17:16
URL: http://tildaalinnea.blogg.se/
Postat av: jess

hon kommer efter jul, inte helt bestämt när, men efter jul iaf ;)

men okej, jag lär ju frossa kring jul, å thanksgiving =D

älskar dig

2009-09-22 @ 17:27:01
Postat av: Fia

ÅH <3 Jag tycker det är helt underbart att du skrev "dessutom måste man krossa mkt trafikerade vägar". Fattar du. Korsa är så likt krossa och eftersom cross är korsa på engelska.. ja du fattar nog bäst själv hur din hjärna tänkte.

Jag blev helt stolt. Typ som en mamma.

Tänkte: Mitt barn har flyttat till USA och nu kan hon knappt hålla isär språken. Hon har blivit stor!



Förresten, låter som du har det underbart därborta! Kan inte vara gladare för din skull :)

Här är min hjärna lika galen som vanligt, som du kanske märker..



Du anar inte hur mäktig du är i mina ögon som ba åker iväg helt själv till ett annat land utan att känna någon och ÖVERLEVER. Så sinnessjukt coolt!

2009-09-23 @ 03:22:13
URL: http://sofiaehrnstedt.blogg.se/
Postat av: Sara

japp japp, skype har jag :) Så det vore jätte roligt att prata med dig någon dag! Å se hur du har det å så! :) pusspuss <3

2009-09-23 @ 19:06:17
Postat av: jess

fia; hahah de tänkte jag inte ens på! jag menade ju såklart korsa.

fan va söt du är, tack så väldigt mkt! de är verkligen kul att höra att du tänker så =) kan inte säga mer än tusen tack för dom peppande orden! tänker på dig gumman. hur går livet där hemma? <3



sara; ååh va bra! då ska vi skypa snart =) puss <3

2009-09-24 @ 05:27:48
Postat av: Fia

Livet leker burken här typ :) Som för dig! Hoppas du verkligen njuter av varje dag. Du kommer växa flera meter som människa, promise.



Vad hände med SKYPE? Kommer ihåg hur taggad du var den där dagen... Hahahaha! "SKAJP!!"

2009-09-25 @ 03:21:58
URL: http://sofiaehrnstedt.blogg.se/
Postat av: jess

jag njuter, tro mig =)

tack för dom peppande orden, vännen!

haha jaa de kommer du väl aldrig glömma? =P jag har skype, har du?!

2009-09-25 @ 04:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0