Krydda

Kom precis hem från Gabi. Hjälpte henne me hennes värdbarn nu på kvällen. Eller de jag gjorde va att hålla ett vakande öga på en sovande bebis å kolla på film me en 4-åring i knät, inte så svårt me andra ord, medan Gabi försökte underhålla 2-åringen (som för övrigt blir 3 på lördag). Nyss poppade jag mig en påse light popcorn å tog me mig ett glas iste ner i min soffa där jag nu sitter å bloggar. Jag kommer ihåg när jag var mindre å jag fick för mig att ha grillkrydda på mina popcorn. Visst är de jätte gott, men efter ca 10 popcorn är du så törstig så du inte vet vart du ska ta vägen å du ångrar genast att du kryddat dina popcorn så väl då du redan är trött på dom. Salt är en bra krydda. Fråga min farfar. Fick han välja en sak att ta me på en öde ö skulle de nog vara salt.

Jag har alltid trott, som många andra, att USA ligger steget före med de mesta. Men en sak kan jag tala om; Kings Of Leon - Use Somebody, som spelats sönder hela sommare i Sverige, spelas nu flitigt på New Yorks hetaste radiokanaler. De är en underbar låt, men någon måtta får de vara.
Annars har jag faktiskt gjort lite upptäckter vad gäller musikvärlden å dess nyheter. Några låtar som jag lyssnar mkt på just nu å som även finns på 100.3 New York's hit music stations spelningslista (vilket är den radiokanal jag gillar bäst tillsammans med 103.5 the beat of New York);

Jordin Sparks - Battlefield
Shakira - She Wolf
Livvi Franc feat. Pitbull - Now I'm That Chick
Jay Z F/alicia Keys - Empire State Of Mind
Justin Bieber - One Time
Kelly Clarkson - Already Gone
Jay-z / Rihanna / Kanye West - Run This Town
Michael Franti & Spearhead - Say Hey
3oh!3 - Don't Trust Me
Black Eyed Peas - I Gotta Feelin'
Jason Derulo - Whatcha Say
Pitbull - Hotel Room Service
Cobra Starship /leighton Meester - Good Girls Go Bad
Jay Sean / Lil' Wayne - Down

Enjoy!

Miss you all, take care
love Jessica

Kommentarer
Postat av: Jenny

Spelar dom inte Taylor Swift - You belong with me? Den spelas hela tiden här!

2009-09-25 @ 05:08:40
URL: http://usaaupair.blogspot.com
Postat av: jess

hm.. tror inte de =P inte som jag lagt märke till iaf

2009-09-25 @ 15:06:47
Postat av: Morbror

Hej! Alltid lika underhållande att läsa din blogg. Du är jätte duktig på att skriva. Skönt att se att du fortfarande trivs och har det bra.

Apropå Jay-Z som står med i ditt senaste inlägg, så kommer här en länk på ett filmklipp på Jay-Z då han blir eskorterad av Ulrica igår kväll på hans releaseparty. http://www.expressen.tv/noje/1.1720140/anna-anka-och-jay-z-festade-i-natt



Ha det bra gumman.

Kram/Morbror, Ulrica och alla barn.

2009-09-25 @ 15:17:28
URL: http://www.dsprotection.se
Postat av: Jess

Hej morbror! vad glad jag blir, tack så väldigt mycket =)

åh nej va häftigt! så han är alltså i Sverige nu? Hälsa Ulrica att jag är avis å vill höra mer detaljer ;)

hoppas allt är bra me er å barnen!

ha det så bra, kramar

2009-09-25 @ 15:25:07
Postat av: Morbror

Det var så lite så.

Ja, han är i Sverige. Han skulle ha spelat på Berns först igår, men det blev inställt. Men han hade iallafall releaseparty på Rose där vi jobbar, förutom att vi jobbar på Village också. Fast jag får ju inte jobba just nu. Är sjukskriven till årsskiftet. Tanken var att jag skulle ha åkt in till Rose igår ändå och fotat lite grann, men jag orkade inte. Jag är fortfarande väldigt trött hela tiden. Ulrica var högsta ansvarig för säkerheten kring Jay-Z igår tillsammans med hans livvakt så hon hade mycket att göra och tänka på. Du får prata med henne sen.

Ha det bra.

Kram/Morbror, Ulrica och barnen.

2009-09-25 @ 22:49:00
URL: http://www.dsprotection.se
Postat av: jess

Ojojoj, later intressant de dar =) gud va haftigt!

va trakigt att du inte mar bra an.. men de kanns battre iaf? tar ju san tid de dar =/ krya pa dig morbror! tanker pa dig

krama om barnen och ulrica fran mig oxa

kram

2009-09-26 @ 07:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0