Fantastisk upptäckt

Blev en sovmorgon till 10 i morse. Solen sken ute så vi blev genast sugna på att komma ut i värmen. Vi slängde på oss kläder å mötte upp Gabi på ett diner ca 10 min härifrån. Hade hoppats på en frukost på Ihop, men där va de lika fullt som förra helgen, om inte värre.. De blev iaf pancakes -frukost till slut på The Concord Diner. Gott!
Åkte hem hit sen så Jenny kunde packa ihop sina saker å jag skypeade först me mamma/pappa/farmor/farfar (å lukas), för att avsluta me skypning me Sandra å Johan. Va skönt att höra från alla där hemma. Se att dom mådde bra. Har inte hunnit me mkt skypeande i veckan eftersom veckorna nu börjar fyllas på me barnens aktiviteter, vilket resulterar i att jag har en hel del skjutsningar hit å dit på schemat. Därav senare kvällar vissa dagar å en tröttare Jessica..
Vid 3 pm tog jag me Jenny till ett område där Macys, Target, Sears m m finns, samma ställe som jag å Gabi var på förra helgen. Men denna gång gjorde jag en för mig helt fantastisk upptäckt. De vi tidigare trott endast var ett gigantiskt Macys visade sig vara ett relativit stort köpcenter me bland annat Victorias Secret, Forever 21, H&M å massa annat! Jag visste inte vart jag skulle ta vägen! Hade denna skatt funnits så nära mig under hela tiden å jag inte vetat de?! Vilken miss! Men ingen är lyckligare än jag för denna upptäckt. Tänk så praktiskt att ha allt så nära. Mina favvo-butiker. Här kommer jag hänga ofta å spendera de mesta av min lön. SÅ LYCKLIG! Tror Jenny å Gabi tyckte jag betedde mig som ett barn på julafton; jag studsade runt, klappade händerna å ögonen lyste på mig av lycka! De bjuder jag på.
Körde Jenny till tåget efter shoppingen. Har haft en toppenhelg me henne. Vi har gjort så mkt kul (mest ätit, men de är ju kul), pratat en massa svenska å bara gjort va vi velat. Inga konstigheter, inga speciella planer, bara varit. De är så jag gillar de. Tack! =)

Just nu lyssnar jag på lite olika band på youtube. Ser ut som de blir konsert på Madison Square Garden nu i oktober. Vore ju inte helt fel. Är inte mina favoritband, men gillar en del av låtarna, å va f*n de är ju ändå en upplevelse värd att betala för!

Miss you all, take care
love Jessica




Juste! Jag å Jenny tog även vårt första kliv i en Sears-butik idag! De var en stor händelse för oss då vi ända sen bussresan från flygplatsen till campus varit så lyriska över att besöka en Sears-butik. I och med att dessa är väldigt omtalade i.....EXTREME HOME MAKEOVER -såklart ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0