Birthdayparty

Första morgonen på länge som jag sov ut. Jag började min dag med en skype-date me mams å paps. Saknar dom väldigt mkt, men jag blir så glad av att se dom å prata me dom. Dom är så tokiga å när vi sitter å flamsar genom skype är de nästa som när vi sitter hemma å löjlar oss. Dom är världens finaste.
De enda som stod på mitt schema idag var Birthdayparty. Min värdmammas systers son fyllde nämligen 3 år idag. När vi kom dit var allt redan i fyll gång. Hoppborgen som ställts framför huset var redan fyllt med hoppsugna barn, snacksen stod på bordet å paketbordet började fyllas på. Jag träffade en hel del nya släktingar till familjen, å alla är väldigt trevliga å pratglada.
Lasagne, korvgryta å ngn form av köttbullsgryta serverades, å ingen va gladare än jag att se en lasagne! Har just kommit underfund med att de måste vara min favoriträtt eftersom de är det jag saknat mest hittills.
Efter middagen kom en gigantisk chokladtårta med vit å blå glasyr fram. Jag som personligen inte är speciellt förtjust i chokladtårta älskade den! Födelsedagsbarnet självt visste vad som väntade, så direkt efter att han blåst ut ljusen på tårtan började han slicka i sig glasyren. Pappan fick vara snabb att rädda denna underbara bakelse så att alla gäster skulle kunna få en oslickad bit. Förutom tårtan fanns även pajer, kakor å cupcakes.
Paketöppning, piñata å en massa bus å lek fullföljde hela kalaset. En lycklig, nybliven 3åring sprang runt i huset i sin Buzz Lightyear-dräkt å lekte med alla sina nya leksaker; dom flesta från Toystory (vilket han är totalt besatt av å då mest Buzz Lightyear). Min present; Spiderman på en fyrhjuling å en mkt speciell giftbag gjorde även de succé.
Nyss kom vi hem, fullproppade å nöjda. De har varit en bra dag. Jag älskar den här familjen å släkten. Dom påminner mig om min släkt, som är de absolut finaste släkten man kan önska sig.

Förresten blev de ändrade planer igår; de blev pizza-night hemma hos min värdmammas mamma ist tillsammans med hennes syster å hennes familj. När jag bad min värdmormor att sätta sig ner å ta de lugnt efter middagen så kunde hon slapp fixa me disken å undanplockningen pussade hon mig på kinden, kramade om mig å sa; "Jag har fått ett nytt barnbarn". De värmde =)
Å när min värdmammas syster idag sa till mig; "Jag vet inte vad du har gjort för mina barn, men dom gillar verkligen dig. Dom har frågat om dig hela dagen" blev jag ju såklart ännu gladare. Lillkillen som fyllde år idag är väldigt svår att komma nära. Han är inte speciellt förtjust i nya människor å pratar inte me folk förrän han känner dom riktigt bra. Att han dessutom frågat om mig gjorde mig såklart väldigt glad. Kan även tala om att hennes dotter grät igår när dom skulle åka hem å jag skulle hem till mig. Ibland blir man ju bara för smickrad ;)

Miss you all, take care
love Jessica




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0