Au pair meeting

Gårkvällen vart riktigt trevlig! Jag, Gabi å Elisa hamnade på en bar i Garden City, där vi stannade fram till 1, halv 2 på natten. Så när de var dags att gå upp i morse var jag inte direkt pigg å glad.. När vi dessutom höll på att missa tåget ville jag bara återvända hem till sängen. Men väl i NYC började solen skina å staden gör mig inget annat än glad. Vi mötte upp alla au pairerna vid The Public Library, de var säkert över 500 au pairer på samma ställe. Fick en uppgift vi skulle genomföra; vi skulle samla in massa saker, typ kartor, ngt som sa I love NY, en cd-skiva, en tom läskflask.. jaa allt möjligt onödigt. Men gissa vad! Jag hade 50% av grejjerna i min väska. Visste inte att jag hade så mkt skit där i, men se där. Till användning kom de iaf. Jenny å Gabi hade oxå en hel del i väskorna så vi tog de vi hade å lämnade resten blankt. Mötte som sagt även Jenny där, en av dom svenska tjejerna från campus som jag pratat mkt me. Mötte även massa andra av tjejerna, va riktigt kul att se dom å höra hur allt va å gick =) Har saknat dom flesta. Icke att glömma (!); fick en födelsedagspresent i efterskott av Jenny. En Sex and the city dvd, koncentrerad på Carries förhållande me Mr. Big. Så himla fint av henne! Tack så jätte mkt!!
Efter mötet ville Gabi gå till ett museum, så kvar blev jag å Jenny för shopping! Jag hittade bland annat en bok om sex and the city serien. Massa bilder å saker om avsnitten. Mummah!
Vi hittade även en kändis (vi har ingen aning om vem, men de va vakter å folk skrek å tog kort) som var på väg in på MTV music awards. Vi funderade på att stanna tills resten av kändisarna skulle anlända. Men klockan var då 5 å dom skulle inte komma förrän runt 8..
Hade en toppen dag me Jenny. Känns som vi har känt varandra så länge, fast de bara gått ca 2 månader sen vi börja prata. En himla mysig tjej de där. Kommer bli en klockren helg nästa helg när hon kommer hit å spenderar helgen här =)

Efter NYC plockade min värdpappa upp mig på tågstationen. Gick igenom veckans schema me värdmamman när jag kom hem oxå. Nu halvligger jag i sängen å funderar på om jag ska städa lite idag så jag slipper i morgon (mitt rum ser ut som ett slagfält..) eller om jag ska skjuta upp de till i morgon å ta en dusch nu ist å sen avsluta kvällen me en film.. Kanske inte ens orkar me ngt av de! Pulsen i NY tar ut sin rätt efter en heldag där!

Miss you all, take care
love Jessica


I bilen på väg mot Garden City


Utanför Madison Square Garden


New York Fashion Week


Public Library


Lika charmanta som vanligt


Tack Jenny!


Min älskade bok

Kommentarer
Postat av: tilda

Åhhh Bryant Park, fashion week! Jag hade nog smygit in tror jag!



Love you!

2009-09-14 @ 04:08:56
URL: http://tildaalinnea.blogg.se/
Postat av: Jenny

1. Tack för en jättefin dag.

2. Varsågod för presenten. Presenter måste man få när man fyllt år.

3. Kändisen kan ha varit Sean "Diddy" Combs. Men vad tusan. Hörde du att Malin och Tobias och dom sett Taylor Swift?! Inte för att det säger mig så mycket det heller, men ändå coolare än "Diddy" (Som vi kanske inte ens såg .. hm) ;D

4. Jag längtar som tusan till i helgen. Möter du upp mig lördag morgon i NYC? :)



Ps : Jag ska försöka hinna in på B&N och kolla upp SATC boken. Ds



Ps 2 : Bearbeta din värdfamilj om poolen ;) Ds 2

2009-09-14 @ 04:30:47
URL: http://letsnotwastemoretime.blogspot.com
Postat av: Jenny

1. Tack för en jättefin dag.

2. Varsågod för presenten. Presenter måste man få när man fyllt år.

3. Kändisen kan ha varit Sean "Diddy" Combs. Men vad tusan. Hörde du att Malin och Tobias och dom sett Taylor Swift?! Inte för att det säger mig så mycket det heller, men ändå coolare än "Diddy" (Som vi kanske inte ens såg .. hm) ;D

4. Jag längtar som tusan till i helgen. Möter du upp mig lördag morgon i NYC? :)



Ps : Jag ska försöka hinna in på B&N och kolla upp SATC boken. Ds



Ps 2 : Bearbeta din värdfamilj om poolen ;) Ds 2

2009-09-14 @ 04:30:54
URL: http://letsnotwastemoretime.blogspot.com
Postat av: jess

tilda; jaa om de inte va för att stället kryllade av poliser å vakter hade jag oxå försökt mig på de ;) <3

jenny; klart de va p.diddy! ;P han kanske bara såg lite annolunda ut just idag (för de såg inte ut som han) =D taylor swift vet jag vem de är, vore coolt om vi sett henne, men vi ser ngn ännu coolare när vi åker in på lördag!

jag längtar oxå! dom hade inte täckt för poolen idag, så jag hoppas dom håller den öppen till helgen. ska nämna att vi gärna använder jacuzzin på lördag så dom inte täcker för den iaf =)

ps. åh du behöver verkligen inte göra de om du inte själv ska dit!

2009-09-14 @ 04:36:04
Postat av: catarina

du strålar massa energi på bilderna, mycket vackert! (:

2009-09-14 @ 21:14:51
Postat av: jess

tack va söt du är =)

2009-09-14 @ 23:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0