4 barn

Idag var de höstigt ute. Vindarna ven i träden å löven föll från träden. Ibland blir de riktigt varmt på dagarna fortfarande, men man känner i luften att hösten är här för att stanna.
Hade bebis hela morgonen så efter att vi lämnat "8"  i skolan somnade han efter att jag gett honom nappflaskan.
Jag roade mig med att fixa en massa, kolla mail, tvätta å plocka i flickornas rum. När jag sen var ledig i 3 timmar mitt på dagen åkte jag till gymmet. Är så skönt att komma hem vid 1 pm å redan ha tränat! Så underbart. Blir en repris på de i morrn igen.
Efter en dusch å lite lunch (gjorde havregrynsgröt, de ni) tog jag me mig bebis för att plocka upp "5" från bussen å därefter plocka upp "8" i skolan. När vi kom hem satt "10" redan hemma med sina läxor. För första gången sen jag kom hit hade jag alla fyra barnen helt själv. De gick bra, vilket jag inte trodde de skulle göra. Fick dom att göra sina läxor medans jag gav bebis nappflaskan. Efter att jag skjutsat "8" till dansen började jag me middag; left overs. Så de jag gjorde var att värma mat i mikron å koka lite pasta. Inga konstigheter ;)

Har ikväll bara gjort en massa nödvändiga saker som att; läsa igenom alla viktiga kuvert jag fått från banken å diverse försäkringsbolag, försökt lägga in bilder i kameran för att kunna skriva ut dom (pillade me de i ca 45 min, förgäves...), uppdaterat datorn, lagt in bilder på back upen, plocka iordning i mitt rum, mailat min lcc om college å jaa en massa sånt. Tråkiga saker som måste göras. Nu är de gjort.

Förra veckan frågade "5" mig om jag kunde göra ants on a log till henne. Jo visst, tänkte jag, om jag visste va de va?! De visade sig vara en selleri som man delar på längden, fyller den med jordnötssmör å lägger russin uppe på jordnötssmöret... SKUMT! Tydligen är de jätte gott, inte vet jag, ville inte ens prova för tanken på selleri är inte direkt frestande tycker jag. De jag vart mest förvånad över var nog just att tre barn i åldrarna 5, 8 å 10 gillar selleri! Å enligt dom är de många barn i USA som gillar de. Vad jag vet så skulle nog inte ett barn i Sverige be om att få en bit selleri som den sen lyser upp av lycka över. Jaa de är spännande de här, nya upptäckter varje dag!

Miss you all, take care
love Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0