19 år, 1 månad

Idag fyllde jag 19 år och 1 månad ;)
Men vilken dag de har varit! Inget firande här inte!
Hade hand om bebis nästan hela dagen. Idag var han inte på så bra humör. Mer pip å gnäll än vanligt. Men vad ska man räkna me, grabben firade ju 4 veckor i världen idag, han är ju fortfarande en nykomling!
Efter att ha möt "8" i skolan i sällskap av bebisen å "5" som fick följa me, gick vi hem för att göra läxor. Skjutsade "8" till dansskolan för att sedan hämta henne en timme senare. När vi kom hem igen blev de middag å sen fortsatte läxstunden. Jag förberedde barnens lunchboxar medans "10" å "8" pysslade me den sista läxan. Min värdföräldrar skulle på föräldramöte ikväll igen. Denna gång till "8" s skola. Så jag hade själv hand om nattningen denna kväll. De gick bättre än förra gången å jag lyckades få alla i säng lugnt å fint. När jag gick för att natta "8" fick en puss å en kram, dessutom överraskade hon mig me "I love you, Jess". De värmde mig om hjärtat. De roliga är att när jag först kom hit var jag bergssäker på att de va just henne jag skulle få mest problem me. Jag trodde hon skulle bli svårast att komma överens me. Så fel jag hade. Tror jag kommit närmare henne just för den extra timme vi har tillsammans på morgonen, att jag hämtar å lämnar henne i skolan å på dansskolan å att jag oxå alltid är där för henne när läxhjälp behövs. Jag är glad att jag hade fel.
Jag lovade "5" att stanna i köket tills mamman å pappan kommit hem. Var femte minut i ca 20 minuter ropade hon; "Jessica, are you still there?" Trodde aldrig hon skulle sluta. Men sen kom mamman å pappan hem å jag slutade för dagen. Dom är ju för söta dom där barnen!

I helgen diskuterade jag å Jenny vad vi vill göra under vår sista månad här. Me tanke på hur ekonomin troligvis kommer att se ut så bestämde vi oss för att vi troligtvis vill satsa på att stanna 2 veckor efter avslutad au pair-tid för att resa runt. Vi hittade en tripp där hotellnätter å resa ingick. Vi tittade även lite på vad vi skulle kunna behöva lägga ut för kostnader under den tid då vi stannar utan en anordnad tripp. Vad kom vi fram till... ca 20 000 kr? Vi får nog tänka om. Som sagt, de är inget vi bestämt ,men är de något vi bestämmer oss för att göra är de dags att se sig om efter billigare alternativ..!

Miss you all, take care
love Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0