11 september, 8 år senare

USA va i sorg idag. Årsdagen av attentatet mot World Trade Center påminndes genom nyhetsrepotage med tal å intervjuer, tillbakablickar å minnesceremonier. Regnet öste ner hela dagen, som en perfekt touch på dagens tema. Sorg förknippas med regn i min värld. När jag tog hand om lillsnutt på dagen följde jag en ceremoni på tvn. Mitt i sändningen kom en nyhet på tal som väckte mitt intresse. Man hade fått nys om att en polisbåt öppnat eld mot en misstänksam båt som legat i Potomac River i Washington DC. På en bro över denna skulle nämligen president Obama transporteras under dagen, så övervakningen var extra strikt idag. Man oroade sig för att detta var ännu en attack. Som en fortsättning på attacken för 8 år sen. Men så var ej fallet. De var kustbevakningen som öppnat eld under en övning, som dom inte förvarnat om. Falskt alarm.

Eftersom de vräkte ner regn hela dagen har jag varit hemma, passat bebis, läst, tittat på tv å hämtat "8" från skolan. Idag med bil pga vädret. Kan tala om att bilen skakade när jag stod på parkeringen i väntan på skoldagens slut. De kändes som ngn stod på skolans tak med en brandslang på högsta sprut riktad mot min bil. Herregud! Efter pizzan (fredag=pizza-night som vi alla kommer ihåg) åkte jag å gabi för att hyra film å sen fortsätta kvällen hemma hos henne me filmkväll. Vi tittade på "He's just not that into you". Jag älskar filmen. Den är så rätt. Så på pricken! Ah jag älskar den, även om slutet var för bra för att vara sant (som i alla filmer i stort sätt) så va den så verkligen. Rekommenderas!
Kom precis hem, klockan är 2.37 am här å jag tror min ögon snart går i kors. Är så fruktansvärt trött. Men jag ville inte gå å lägga mig utan att skriva först. De har blivit en daglig rutin som jag inte vill bryta.
I morgon har jag lite planer, så måste sova nu. Tog bilder idag oxå som jag lovat. (pizza-bilderna är för dig johan, kan tala om att jag fick kommentaren "nu ska hon fota maten, precis som dom andra au pairerna" pga av att du måste se en amerikanskpizza.. men de bjuder jag på!)

Miss you all, take care
love Jessica


En av pizzorna, vi hade även en annan variant rund hemma


Filmsnacks


Hittade denna underbara skvallerblaska när vi skulle hyra filmen

Kommentarer
Postat av: johan

sådäääär ja!

2009-09-12 @ 09:17:00
Postat av: Sinikka och Klas

Nu först har vi riktigt hunnit läsa lite av ditt liv

Klas skall just börja fixa balkongen, lite rappa

och måla(gammalt skit)

Vi är så glada att du trivs och vi vet ,att du

klarar dig bra.

Du är en sån hurtigbulle.

Kram och njut för fulla muggar

2009-09-12 @ 09:51:30
Postat av: Jenny

Hahaha. Såg tidiningen idag inne på CVS och tänkte "hm, undra om Jessica läst detta" xD

2009-09-13 @ 03:49:56
URL: http://usaaupair.blogspot.com
Postat av: jess

johan; varsågod ;)

sinikka å morfar; tack va ni är snälla! hoppas allt är bra. saknar er, kramar!

jenny; haha såklart jag köpt den ;) å TACK för presenten, du är för snäll!

2009-09-14 @ 02:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0