1 månad, 11 kvar

Idag har de gått exakt en månad sen jag lämnade Sverige å kom hit. Jag trivs fortfarande lika bra å upplever så mkt. Varje dag är ett nytt äventyr. Jag är tacksam för den här möjligheten å är glad att jag tog den. De är nog de bästa val jag gjort i mitt liv. Att prova på ngt nytt, i ett annat land, på egen hand. Tiden har gått fort hittills å fortare kommer de nog att gå. Jag träffar fler å fler vänner å vidgar mina vyer. Allt är som i en dröm. Kan inte riktigt fatta att jag bor här nu. USA är mitt hem..
Människorna här är (iaf dom flesta) väldigt trevliga å pratglada. På tåget hem från city igår hamnade jag å Gabi brevid två damer, den ena i 45 årsåldern å den andra i 55 årsåldern. Dom var väldigt trevliga, pratglada å nyfikna på vårt liv här som au pairer. Kvinnan i 45 årsåldern hade köpt me sig två öl som hon ville ta på tåget hem, men problemet var att hon hade ingen kapsylöppnare. Två sekunder senare räcker en annan kvinna i 45 årsåldern fram en öppnare å säger; Jag hörde att du behövde en sån här. Dom flesta amerikaner är väldigt givmilda.
Får inte heller glömma att berätta om den pratglada bögen jag å Jenny träffade innen på en vintage-butik i NYC. Jag gör de enkelt för mig å kopierar konversationen från Jennys blogg ;)

Han : Hey girls. Where are you from?
Jenny : Sweden ..
Han : Oh, my favourite soccer-player comes from Sweden.
Jenny : Really? And who is that?
Han : Fredrik Ljungberg.
Jag : Oh, that's cool. He has the same last name as me.
Han : Ljungberg? Cool. He is just so .... hot! I mean, he's actually the man that made me come out of the closet. You know his commersial for Calvin Klein?
Jenny : Mmmhmm, I do.
Han : Mmmmhmmm, I know! I had that picture as my compute background, and my mom saw it. First I just claimed that I had him there because I wanted to look like him after my workout, but I was 21 years old so I felt that it was time to come out as gay ..

Han nämnde oxå att han försökt skylla på att han hade Fredrik Ljungberg som bakgrundsbild på datorn som motivation till sin träning.. Men han insåg ganska snart att den enda han lura va sig själv =P
Så mysig kille!

Miss you all, take care
love Jessica

Kommentarer
Postat av: m

Tiden går fort. lika härligt å höra att du mår bra. kärlek.



saknar dig

2009-09-14 @ 22:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0