Trötter

Idag har bara försvunnit. Jag har varit trött å hostig hela dagen, så när jag hade hand om bebisen på morgonen/dagen slockande jag på soffan framför tvn när han sov. Jag vaknade av att solen lös in genom fönstret i mina ögon. Jag tvättade å fixade lite, så när de va dags att hämta ´"8" från skolan hade solen gömt sig bakom molnen å de va riktigt kallt. Me andra ord; jag tog bilen.
När vi kom hem var bakningen inför morgondagen redan i full gång. Fler popcornbollar å en tårta tillverkades. Sån himla skillnad på hur å vad man bakar här!
Å efter som friday is pizza-night så kom kusinerna med föräldrar hit på middag. Vi åt, lekte, fikade å bara umgicks. Jag, min värdmamma, hennes syster å hennes man kollade runt på facebook å diskuterade meningen me de hela å bara snokade runt på andras profiler.
Lite senare kom även den första au pairen, hennes pojkvän å två kompisar över en liten stund. När huset sen va tömt på folk gav jag mig ner i mitt rum, helt utmattad trots att jag inte gjort ngt speciellt ansträngande. Måste ladda inför morgondagen, ska jobba trots att de är lördag. "10" ska ha sitt födelsedagspary för några vänner, så jag har lovat att finnas till hands. Dock kräver de inte att jag måste gå upp tidigt, så sova ut ska jag passa på att göra. Ska möta thaitjejen för en lunch eller fika mitt på dagen, ska bli spännande!
Nu ska jag gosa ner mig i soffan, lyssna på regnet utanför, linda in mig i en filt å titta på ett avsnitt av How I Met Your Mother. Me like!
God natt!

Miss you all, take care
love Jessica


Kommentarer
Postat av: Jenny

http://www.youtube.com/watch?v=6lK_oBmNooo&feature=related . Bloopers till HIMYM säsong 2. Hahaha. Dock var säsong 3's bloopers lätt bäst, men du harju inte sett den säsongen ännu. Åh, jag är kär i Neil Patrick Harris. Otur att han är gay, annars hade vi utan tvekan haft något på G! Saknar dig denna helgen ju. Hälsa grattis till Sophia från mig!!! Vad köpte du åt henne? Vi hörs, puss.

2009-10-24 @ 21:26:45
URL: http://usaaupair.blogspot.com
Postat av: jess

nu har jag sett klart säsong 2 ;D hmm.. du hade ju haft competition me mig om honom ;) haha!

saknar dig oxå! har inte handlat klart till soph ännu, har bara köpt kortet än så länge =P men berättade för henne om presenten jag tänkte köpa när jag va hos dig ;) puss

2009-10-26 @ 02:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0