Shopping

Får bli en kort sammanfattning på dagen eftersom klockan sprungit iväg och jag måste sova så jag är pigg och kry inför morgondagen. Är ju som sagt dop i morgon, så efter att ha sovit ut i morse åkte jag och Gabi först till en outlet ca 30 min hemifrån mig. De va som en liten stad med massa affärer, där de var nedsatta priser. Vi hade inte alldeles för mkt pengar över att spendera där, men lite fick vi köpt, samt att vi spanade in en hel del saker vi vill komma tillbaka till snart igen. Vi åt daremot lunch på ett ställe som heter Johnny Rockets. Där finns en riktigt 70-tals(?) känsla att hitta! Hela stället ser ut att vara från en gammal film, jukeboxen spelar på hög volym och tillåter den som betalar en slant att välja vad som ska spelas. Mitt under vår väntan på maten stängdes plötsligt jukeboxen av. Vi började titta oss omkring och när jukeboxen sattes på igen stod 4 utav servitrisen/servitörerna och dansade och sjöng till låten. De va riktigt trevligt och verkades uppskattas av fler än mig och Gabi. Ovanligt att se, men allt kan ju hända i USA ;)
Efter outleten skulle vi ta oss till Roosevelt Field Mall, som ligger närmare hem än outleten. Vi skulle alltså åka tillbaka hemåt. Efter kanske 10 min upptäckte vi att vi var vid exit 43 och jag bor på exit 17, vi åkte alltså åt helt fel håll! Ingen panik. Vi lyckades komma tillbaka till rätt parkway.
Man tror knappt sina öron när jag berättar de här, de är knappt så mina öron tror på de. Men trots att jag bor i NY numera så har jag haft svårt att hitta en klänning och ett par skor att ha på dopet. Egentligen är väl problemet inte att de inte finns, för de gör de! Men jag har blivit oerhört kräsen.. Hittade till slut en klänning på Urban Outfitters och ett par skor från Charlotte Russe. Shopping är en sport!
Nu har jag precis färgat Gabis hår. Hon ville ha slingor dagen till ära sa jag ställde upp att fixa de. Nu är klockan 1:11 am, vilket betyder att jag bara har några timmar på mig att ta mig hem och sova för att sen göra mig och barnen iordning.

Miss you all, take care
love Jessica

Kommentarer
Postat av: Syster

Ha en underbar dag idag hoppas att allt blir vackert å roligt =) du måste ta ett kort på dig me klänningen å skorna så vi får se =)

massa pussar å kramar

2009-10-11 @ 12:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0