Regnet de bara öser ner

Vilket väder de va idag! Riktigt höstrusk! De fullkomligen öste ner hela dagen, förutom framåt eftermiddagen då de slutade å till å me solen visade sina strålar för en kort stund. Men nu på kvällen kom regnet återigen över staden.
Efter att ha lämnat "8" i skolan åkte jag direkt till gymmet. Kl 10 kom jag hem, tränad å klar. Skönt att ha de avklarat redan på morgonen! "5" va hemma hela dagen från skolan för hon kom hem sjuk igår. Så idag hade hon hög feber å va inte alls pigg. Vi spenderade därför mkt av tiden i soffan framför några filmer. När hennes mamma skulle åka för att plocka upp "8" ville hon följa me, men fick såklart inte eftersom hon inte borde gå ut i regnet när hon är sjuk. De blev därför tårar. Jag svepte in henne i en filt å satte mig i soffan me henne i min famn. Efter en lite stund somnade hon, å lika så jag. Jag vaknade till en stund senare, har ingen aning om hur länge jag sovit, men hon sov fortfarande, likaså bebisen å hundarna. De va så fridfullt.
Efter middagen vart de cupcakesbak. Eller jag ska inte påstå att jag hjälpte till. Jag satt på en stol i köket å fick mitt hår stylat av "8" samtidigt som jag tittade på när mamman bakade. Men i morgon ska jag å "5" däremot dekorera dom me glasyr.
Jag tog en sväng till ett annat köpcenter nu på kvällen oxå. Va tvungen att köpa en presentkasse till "10"s present som jag köpte igår. Hon fyller nämligen 11 år i morgon. Jag hittade även en lite present till min syster, å köpte en klänning till mig själv. Hittade dock inga höstskor, som jag letade efter.. Så letandet fortsätter en annan dag!

Jag har tänkt på att de är väldigt mkt polisbilar här omkring. Jag vet inte om de är för att amerikanare kör sämre än oss svenskar så dom blir stoppade oftare, vilket därav gör att man ser polisbilarna oftare me tanke på sirenerna. Eller så är de helt enkelt så att dom har fler poliser här. Under en bilfärd på 15 min, brukar jag se minst 2 blinkade polisbilar. Idag tror jag att jag såg ca 6 på en bilresa på 20 min. Helgalet!

Miss you all, take care
love Jessica

Kommentarer
Postat av: Syster

Present? till mig? åh va glad ja blir va kan d vara??? =)

älskar dig så otroligt mycke min älskling min blötfisk min ängel! ;)

massa pussar å kramar från storasyster

2009-10-29 @ 09:18:28
Postat av: Syster

Förresten jackan va jätte fin =)

2009-10-29 @ 16:20:04
Postat av: Morbror

Ja du, en polis i varje gatuhörn är väl vad dom försöker uppnå i New York om jag inte missminner mig. Och det kan nog stämma rätt bra. Till januari 2007 var målet att det skulle finnas 37838 uniformerade poliser i New York. Då ska man också tänka på att dom flesta av dessa poliser åker som enmanspatrull, d.v.s att dom har ett eget fordon att åka i. Så det blir ju en hel del bilar och motorcycklar som rullar på vägarna i NY. Detta kan jämföras med Sverige där det totalt finns lite drygt 20000 uniformerade poliser fördelat över hela Sverige. Och där dom flesta uniformerade poliser jobbar som dubbelpatrull d.v.s. 2 poliser i varje bil. Så enkelt räknat kan man väl säga att i hela Sverige finns det ca 1/3 polisbilar jämfört med New York.

Kul att du fortfarande trivs och har det bra.

Kram/Morbror. Ulrica och alla kusiner hälsar.

2009-10-29 @ 17:35:38
URL: http://www.dsprotection.se
Postat av: jess

sandra; de säger jag inte ;) hahah vet pappa om att du snor hans fraser? =) älskar dig oxå "min älskling du är som en ros, lika taggig å jävlig" ;) pussar å kramar!



morbror; oj, de hade jag ingen aning om! inressant dock! de förklarar ju polismassan här =)

jaa jag har de fortfarande lika bra! hoppas allt är bra me er!

hälsa kusinerna =) kramar!

2009-10-29 @ 18:52:57
Postat av: Mamma

Mina Älsklingar. Jag älskar er båda två mest i hela världen!! Å Pappa oxå!

2009-10-29 @ 22:24:55
Postat av: jess

å vi älskar er mest i hela världen! =)

2009-10-30 @ 03:12:24
Postat av: Syster

Älskar er såååååå mycke!!! :)

2009-11-03 @ 09:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0