Köttbullar

Igår frågade min värdpappa mig va som är typsikt svenskt. Som vi i stort sätt alla svenskar äter. Självklart svarade jag köttbullar. Har blev genast mer intresserad å undrade va man äter till dom. Potatis å brunsås anser jag vara de absolut svenskaste. De funkar ju även me pasta, men potatis å brunsås är så svenskt de kan bli.
Oh, when will you make them? Frågade han me ett stort leende. I love meatballs!
Vi kollade genom den svenska kokboken på engelska som jag gett familjen när jag kom hit. Mkt riktigt fanns receptet för köttbullar där. (för pinsamt nog kan jag inte receptet i huvudet) Men när jag sa att de inte såg ut som mammas recept tyckte dom att jag skulle fråga henne om receptet ist Because we want REAL swedish meatballs!
Så vi får se när jag drar på mig kokmössan å smackar ihop riktigt svenskt käk.

Jag har kommit underfund med att svenska låter riktgit fult. När jag nu har pratat engelska nästan konstant i över 2 månader så låter svenska ord så himla fult. När dom igår frågade mig hur man säger köttbullar på svenska så kunde jag inte annat än skratta efter jag sagt de. Vilket dom oxå gjorde efter att ha försökt säga de. Himla märkligt språk faktiskt =P

Miss you all, take care
love Jessica

Kommentarer
Postat av: Syster

LINGONSYLT!!! du får inte glömma bort lingonsylten =) oxå ska man ju helst ha inlagd gurka oxå... mmmmm =) å svenska e inte alls fult!! ful kan du va själv när du säger så så d så! din lilla amerikanska sprätt!!! lipar

2009-10-21 @ 19:19:52
Postat av: Mamma

Receptet e skickat! Hör av dig om de inte kom fram! Pussa å kramar

2009-10-21 @ 19:42:22
Postat av: jess

sandra; nej jag vet, men kom inte på va de hette på engelska =P haha jag är ingen amerikansk sprätt! men när du lägger in svenska ord när du pratar engleska så låter de helt sjukt =D <3



mamma; jag har fått receptet, tack så mkt! =)pussar å kramar

2009-10-22 @ 05:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0