I like your sneakers

På vägen hem från att ha lämnat "8" i skolan idag tittade crossing guarden på mina skor å sa "I like your sneakers. Where did you get them?". Jag ska göra bilden tydligare för er; en 55-60 årig dam är alltså intresserad av vart man köper converse. Personligen tyckte jag att de va rätt roande =)
Dagen försvann lika fort som de gjort den sista tiden. Städningstjejerna va här idag å gjorde huset skinande rent, precis som varanan vecka. Matleveransen kom å tvättmaskinen gick på högvarv. Mkt blev gjort.
Jag hade bebis en stund på morgonen, sen var jag ledig två timmar mitt på dagen då jag spenderade min tid med att skypa me min syster.
På eftermiddagen va de fullt ös. Tog me mig bebis å "5" för att plocka upp "8" i skolan. Hemma fick jag alla 3 att göra sina läxor medans bebis sov. "8" gjorde sig redo för dansskolan som jag skjutsade henne till. När jag kom hem vaknade bebis å de var dags att mata honom å slänga in vår mat i ugnen. Allt flöt på riktigt fint faktiskt, trots 4 barn å en au pair.
Jag å Gabi åkte till gymmet efter middagen. Så skönt att springa av sig lite. Efter gymmet passade jag på att prata av mig oxå. Pratade me Jenny i telefon i ca 1½ timme. Men så skönt de va att bara prata, på svenska, om allt å inget, utan att bry sig om tid å rum. Jag har saknat de.

I morgon onsdag 7 oktober har jag tydligen namnsdag. Var mor å far min som påminnde mig över skype för några minuter sen. Japp, Birgitta va namnet. Tro de eller ej. Jessica Birgitta.
Grattis även till mamma, Sandra å alla andra Birgittor jag känner!

Miss you all, take care
love Jessica

Kommentarer
Postat av: Syster

Man tackar! :) Å grattis själv på den stora dagen kära syster! Detta är ju något att fira! =) haha

2009-10-07 @ 09:03:31
Postat av: jess

haha jaa de är ju de, men med tanke på att jag firat 2 månader i sträck nu blir de nog att fira på gymmet me att springa bort några kalorier idag ist ;)

2009-10-07 @ 15:52:59
Postat av: m

Ja vill också prata med dig..

2009-10-07 @ 17:14:40
Postat av: jess

jag vill prata me dig oxå, men du är ju aldrig inne på skype?

2009-10-07 @ 18:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0