Halloweenhysteri

Vart en lugn dag hemma. "5" va hemma från skolan även idag. Hon har blivit lite friskare, men är inte helt 100 än. Hon ritade lite, vi tittade på filmer å myste i soffan. Bebisen va lika lugn som vanligt å sov mesta delen. Vid 4 kom mamman hem efter några ärenden efter jobbet, så jag slängde in mig i bilen för att åka till Party City för att köpa en halloweenkostym till morgondagen. HA! Vilket skämt att åka dagen innan! Framförhållning, fröken Ljungberg, de vore ngt.. Började me trög traffik å långa köer. Väl framme vid parkeingen va de smockat å köer även där. Själv hade jag flyt å kom precis när en bil åkte, så jag fick plats på en gång. Inne på Party City (som är en stoor butik fylld me utklädningskläder, godis å partytillbehör m m) va jag inte ensam. De va kaos me andra ord, å inte fanns de mkt kvar att välja på. Jag provade två, men tänkte ångra mig å prova en annan. Men då de tog sån tid att ens ta reda på om den kostymen jag ville prova ens fanns, tog jag en av dom jag hade å rent ut sagt sket i att priset var över den nivån jag undermedvetet satt. Pengarna va inte mitt problem i de här fallet, de va den eviga väntan. Så jag betalade å tog mig hemåt. I bilen bestämde jag mig för att jag va nöjd me mitt val. De får helt enkelt bli bra.
När jag kom hem var Gabi å hennes värdfamilj här. Vi åt middag å fikade, sen lämnade jag å Gabi ett fullt hus för att åka till Walmart. Å fynd gjorde vi! Jag lämnade stället me en morgonrock, en t-shirt, en stylingsgele å en locktång. Jag tror jag betalade ca 40 dollar för allt tillsammans, alltså ca 280 kr. De va de värt =)
På vägen hem mötte vi upp Emma på Dunkin Donuts, köpte me oss kaffe å åkte hem till mig å drack kaffe å snacka skit. De va mysigt. Inget märkvärdigt, men trevligt =)

Nu måste jag sova å ladda för morgonens upplevelser. De kommer bli mkt att ta in. Blixten kommer att smattra i kameran. Här ska fotas! Bring it on; en äkta amerikansk Halloween. Kostymen väntar, jag är redo!

Miss you all, take care
love Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0