Birthday party

Fick sova länge idag, eller iaf ganska länge =) Gick upp vid tio. Skypade me mamma å pappa, duschade, åt lite frukost å gav mig sen ut i Malverne för att möta upp den nya thailändska tjejen. Riktigt trevlig. Hon är dock 26 år, vilket är en skillnad på 7 år mellan oss, men helt ärligt märktes de inte så mkt. Vi tog en lunch å bara pratade. Hon berättade hur mkt hon älskar svenskar å jag hur mkt jag älskar thaifolket, som är ett mkt trevligt folk. Hon har tydligen pluggat i Tyskland å har därav varit i Sverige tidigare. Dessutom jobbade hon på hotell i Krabi innan hon kom hit så hon visste mkt väl vilka hotell jag pratade om när jag berättade om min senaste Thailandsresa.
Vi tog en promenad efter lunchen, men de började regna så vi bestämde oss för att avrunda där, nöjda me att ha lärt känna varan lite. Dock ska hon flytta me sin värdfamilj i november, så vi kommer nog inte umgås efter de.
När jag kom hem tog jag bilen till köpcentret för att titta på present till "10" som fyller år nästa vecka. Hittade inte de jag letade efter så när jag bestämde mig för att ge upp å åka hem hade jag endast köpt ett kort till henne. Får ge de en ny chans på tisdag.
Väl hemma tog de inte lång stund innan gästerna till "10"s sleepoverparty började strömma in. Tio flickor totalt. Jag å mamman tog me dom till en salong för att få manikyr å pedikyr. Själv fick även jag manikyr, avstod däremot från pedikyren. Mamman köpte me sig pizza hem till dom å efter pizza, snacks å tårta lekte dom lite å började bädda upp sin sovsäckar i vardagsrummet. Efter en film insåg jag å mamman att de skulle krävas fler filmer för att få tyst på dom. Så klockan 11 pm åkte jag till Blockbuster för att hyra fler filmer. Jag tog me mig en film ner å slängde mig i min soffa för att avnjuta den i tystnad (HA! vilket skämt! Tystnaden kunde jag glömma)
De blev iaf Djävulen bär Prada som jag tidigare sett lite halvt men aldrig hela. (De va den gången hemma hos Sara då jag å Tilda bestämde oss för att flumma oss igenom hela filmen mot dom andras ilsknad)
Nu ligger jag i sängen å funderar på hur jag ska kunna somna me allt tjatter ovanför mitt huvud. De är rätt lyhört här, de har jag fått tydligt klart för mig ikväll. Men men, dom ska få roa sig. Jag kan ju alltid gå upp å sova på övervåningen om de blir alltför olidligt här nere. De var jag mer än välkommen att göra, va de sista min värdmamma sa till mig ikväll. Jag överlever nog =)

Miss you all, take care
love Jessica

Kommentarer
Postat av: Tilda

hahahahaha fy vad de andra var irriterade då!Jag hade ju sett filmen så jag körde bara på!



Låter som du hade en bra dag sötis, saknar dig!!

2009-10-25 @ 14:38:01
Postat av: m

låter skoj men ännu en nu person, kul att du har någon å dela thaiprat med :)

Jag funderar på dig. Ha en bra kväll. god natt pussar

2009-10-25 @ 23:56:07
Postat av: jess

tilda; haha de hade inte jag, men va gjorde väl de? ;)saknar dig oxå babe



marie; ja =) haha men hon ska flytta i november. tänker på dig oxå! puss

2009-10-26 @ 02:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0