Awsome, do it again!

Idag va en bra dag. Bebis fick en ny byrå igår, så idag roade jag mig me att flytta alla hans kläder å organisera i den nya. Jag tycker att sånt är kul. Få göra om, organisera, göra på mitt sätt. De vart grymt bra å mamman blev lycklig när hon såg de noggrant välvikta bebiskläderna, var å en på sin plats. I morgon ska jag jobba lite på att lägga i storleksordning så de blir lättare att hitta kläder i rätt storlek. (Nej jag har verkligen inte för mkt tid över på dagarna när bebisen sover...........=P) Jag tog me mig "5" för att hämta "8" från skolan. Vi hade en mysig promenad. Under vår promenad hem går vi på en bro över "the parkway" vilket är liknande Sveriges motorvägar. När bilarna svissade förbi under oss skrek "5" Awsome!! Jag härmade hhenne me en fånig röst å skrek Awsome, do it again! Å hon skrattade som bara den. Vad som va kul me de vet jag inte, men de spelar ingen roll.
Väl hemm blev de läxläsning sen skjutsade jag "8" till dansskolan å började sen hjälpa min värdmamma me maten; left overs, alltså skulle de bara in i mikron. Min värdmormor var även på middagsbesök idag, mkt trevligt! Jag gillar henne verkligen, så himla mysig.
Vid 7 plockade jag upp Gabi å vi åkte till gymmet för att spendera en timme där. Jag fick snabba mig hem för att hinna iväg till Dunkin i Ocenside där jag planerat att träffa en ny svensk tjej, som kom hit förra fredagen. Vi hade riktigit trevligt å jag hoppas verkligen hon vill ses igen. Kändes så skönt att ha ngn svensk i närheten. Skulle vara kul å ha ngn som kan följa me mig till IKEA å bli nostalgisk över Kalles kaviar å Mamma Scans köttbullar.  

Idag gjorde jag en upptäckt! Jag har alltid funderat över varför man får så otroligt långa kvitton när man handlar på CVS, men jag har aldrig orkat lägga energi på att läsa va de står på dom. Ist knögglar jag ner dom i plånbok å suckar över vilken plats dom tar.. Men idag tog jag mig faktiskt tid att läsa ett kvitto från CVS. De visade sig att jag har fått vissa erbjudanden som rabatter å liknande på vissa varor under en viss period. Jag har ju faktiskt medlemskort där, vilket jag inte ens tänkt på att de ger utdelning. Alltså har jag missat en hel del bra erbjudanden under dessa 2 månader upptäckte jag idag. Dags att vara lite uppmärksam fröken Ljungberg! Varför ska dom flesta missar vara ekonomiska?!
God natt

Miss you all, take care
love Jessica

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tror det tar typ samma för mig:).

Om du skulle ha lust att ses nån gång skulle det vara kul! :)Typ visa mig runt lite i NY! 8-)

Ha det så bra! :)

2009-10-09 @ 15:19:34
URL: http://emmebirk.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja men denna helgen skall jag in till NY så typ kanske om nån helg passar jättebra. :) Kan ju typ åka till nåt mall eller så.

Men aja, vi får höras av! :)

Kram

2009-10-09 @ 23:52:49
URL: http://emmebirk.blogg.se/
Postat av: Emma

Klart jag vill, snarast tycker jag! :D

2009-10-14 @ 18:07:20
URL: http://emmauppman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0