11th birthday

Födelsedag för mitt äldsta värdbarn idag! 10 blir 11.
Solen sken idag, tror de var för hennes skull =) Själv har jag varit hemma me en sjuk femåring å en bebisen idag. Men allt gick bra, de va lugnt. Bebisen sov mest å ”5” tittade på filmer. Jag passade på att tvätta medans de va lugnt i huset. Jag dekorerade även cupcakesen som mamman bakade igår. Frosting i tre olika färger; brun, orange och vit. ”5” fick hjälpa till att hälla strössel på dom.
Till middagen kom deras första au pair, hennes pojkvän å deras kompisar. Under middagen kom vi på tal om utklädnader till Halloween. Pojkvännen ville ha en som ser ut som en fånge, så han frågade på tyska hur han skulle säga de på engelska. Då förklarade dom sen att i Tyskland finns de ett talspråk för ngn som sitter i fängelse som följer; att sitta bakom svenska gardiner. Har aldrig hört de förut, å dom visste inte heller ngn förklaring till talspråket =P
Jag tror att femåringen trivdes att ha mig för sig själv hemma idag när hon va sjuk å jag riktade all min uppmärksamhet till bara henne när bebisen sov. Hon ville absolut sitta brevid mig vid middag, sen satt hon i mitt knä å myste. Hon förklarade för mig flera gånger att hon älskar mig så väldigt mkt å att hon kommer sakna mig jätte mkt när jag åker hem. Men vi bestämde att jag ska hälsa på massor!
Idag frågade hon mig en lite underlig fråga som jag inte visste hur jag riktigt skulle svara på;
"Are you sure it is called Sweden? Because I have nerver heard of a village like that.."

Nu sitter jag å mumsar lite på mitt svenska lösviktsgodis. Hittade en nyhet i påsen som jag tyckte väldigt mkt om! De är ngn slags choklad-kola me choklad å typ strösselprickar utanpå.. Ingen som fattar va jag menar säkert, men dom va mumsiga iaf =)

Miss you all, take care
love Jessica






Kommentarer
Postat av: Mamma

Dom ser ju inte så goda ut! E dom det? Vad smakar dom? Pussar

2009-10-30 @ 09:05:22
Postat av: jess

dom va goda! de är vanlijmuffins typ. me vanilj å chokladglasyr på. de oranga är vaniljglasyr me karamellfärg i. sen är de typ färgat socker som strössel. dom skulle se halloweeniga å äckliga ut ;) men dom smaka bra =) puss!

2009-10-31 @ 06:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0