Thanksgiving / Black Friday

Fortsättningen på gårdagens firande blev minst lika bra som början. Efter dusch å fix åkte vi till värdfamiljens kusiner (Gabis värdfamilj), där även mormorn å morfarn var. Vi åt å åt å åt. Jag provade sötpotatis, "stuffing", kalkon, tranbärssylt, kronärtskocka, pumpapaj, äppel å tranbärspaj (å lite annat). De jag gillade bäst va "stuffing" å "turkey". Gott!
Efteråt va alla helt slut för vi ätit så mkt, precis som man alltid är på högtider som julafton, påsk, midsommar.. Vi slappade i soffan innnan jag å Gabi bestämde oss för att gå upp i hennes rum å sova ett par timmar. Klockan ringde klockan 10.30 pm. Vi skulle ge oss iväg till en outlet för att ta del av den stora rean å Black Fridays första timmar av hysteri. Vi kom dit vid midnatt, då dörrarna öppnades, å nog va de folk allt! De tog oss en stund innan vi lyckades hitta en parkering. Jag vet inte hur många jag såg som kom i sina pyjamasar. De va fullt me folk. I vissa affärer gick köerna runt hela lokalen för att ta sig till kassorna. Jag köpte mig en Tommy Hillfiger-klocka, 2 Nike t-shirtar, en Adidas sportbh, en Adidas tröja å 2 tröjor från Old Navy. Jag kom hem halv 6 på morgonen, trött men nöjd me upplevelsen av den berömda Black Friday här i USA.
Black Friday kallar man fredagen efter Thanksgiving pga av den stora Thanksgivingrean å julrean som inleds denna dagen. Namnet "Black Friday" kommer från den tunga traffiken som uppkommer under denna shoppinghysteri, ngt jag fick uppleva igår. Ett år blev även en säkerhetsvakt på en Walmart-butik ihjältrampad till döds av galna "sale-hunters" i Valley Stream, vilket ligger nästgårds till vart jag bor. Shoppingfrossan gör vissa människor till monster..

När jag gick upp kl 11 i morse va de först min värdmamma sa till mig; "Jess, va gör du upp? Du måste ju sova mer!" haha
Själv tänkte jag mer strategiskt; jag måste gå å lägga mig tidigt ikväll för att vi åker till Washington tidigt i morgonbitti, så jag vill vara trött tidigt ikväll. Nu funderar jag på att åka å shoppa mer =P Men jag vet inte om de är värt de. Kanske är alldeles för smockat. Äsch, ska nog give it a shoot!

Miss you all, take care
love Jessica


Bilder från Thanksgiving kommer senare eftersom jag måste fixa bilderna från värdsläktingarnas kamera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0