Sjukling

Vaknade upp å kände mig mosigare än på länge. Halsen ömmade, snoret var aningen stoppat i näsan å huvudet värkte. När jag hittade min värdmamma i tvättstugan skrämde jag nog henne en aning me min kusliga morgonröst denna morgon. Så min dag bestod mest i att sova, skypa me mamma/pappa å sandra/johan, passa bebisen i ca 1 timme, sova lite till å sen läxläsning me barnen. De blev kycklingsoppa till middag eftersom även min värdmamma inte känner sig helt kry. De visade sig att jag hade lite feber ändå. Så nu har jag tryckt i mig två advil å sitter i min pyjamas å den nya gosiga morgonrocken, framför tvn me mitt välsparade svenska lösviktgodis som jag sparat för just ett sånt här desperat tillfälle. Ett desperat försök att må lite bättre. De funkar faktiskt!
Juste, som jag även nämnde; jag tittar på tvn. Japp, tvn i mitt rum är nu helt fungerande. Tidigare funkade de bara att titta på filmer, men nu funkar kanalerna. Så lycklig =) 

Idag va de över 20 grader ute. Ännu finare än igår till å me. Tyvärr tog jag inte del av de fina vädret, då jag låg i min säng å vilade så fort jag fick tid. Men jag va faktiskt ute en stund å plockade löv me "5" till hennes läxa, å tro mig, nog sjutton blir man överraskad när de är sån värme i november!

Ngt jag glömde att berätta om fredagens bravader va de spännande badrummet som fanns på Marquee (har kollat upp hur de stavas nu). När vi kom in möttes vi av ett mörkt rum, svarta väggar, dörrar å toalock. Väggarna täcktes även av stora speglar me lampor kring. De fanns ljus utplacerade för att lysa upp mörket. En kvinna jobbade även där inne. Hennes jobb va att serva toagästerna me papper efter handtvättningen å dessutom gav hon även ut av alla dessa skönhetsprodukter som fanns uppradade över handfaten, mot lite dricks såklart. De fanns verkligen allt från parfym, hårspray, listerin å klubbor. Jag har aldrig skådat ngt liknande!
En annan sak som är värt å nämnas är även känsla då "Empire state of mind" spelades på dansgolvet. Vilken känsla! Låten beskriver så bra hur man känner när man befinner sig i denna galna staden. Helt fantastiskt. Vi skrek oss hes, men de va de värt.

Miss you all, take care
love Jessica


Kommentarer
Postat av: Mamma

krya på dig Älsklimgen!! Pussar å kramar

2009-11-10 @ 06:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0