Överraskad

Vaknade upp å kände att jag mådde aningen bättre i morse. Tog två tabletter för säkerhets skull å nog va de bra då jag under dagen började känna mig febrig igen. Efter att ha skjutsat "8" till skolan hade jag hand bebisen. Efter ett bad å lite i magen somnade han. Jag tvättade lite å skrev brev till mormor som jag inte svarat på än. När mamman sen va ledig 2 timmar mitt på dagen skypade jag me mamma å pappa en stund å la mig sen ner för att sova 1½ timme. Skönt! Kände mig lite bättre efter de. Under eftermiddagen tog jag å "5" (efter att ha snappat upp henne från bussen) me oss vagnen å hämtade "8" i skolan. Väl hemma blev de läxläsning, skjutsning till dans å matlagning. Eller för att vara ärlig av de mesta förberett, jag behövde bara duka, slänga in saker i ugnen å i mikron. Inga konstigheter. Efter middagen åkte jag me familj till en släkting som fyllde år. Tjejen är me i den amerikanska armén å är nu bara hemma ett par veckor innan hon rycker ut igen. De va spännande att höra på.
När vi va välfyllda me 3 sorters tårtor å kaffe åkte vi hem. Min värdmamma gjorde te åt henne å mig eftersom vi både hostar å mår dåligt.
Jag fick paket idag. Från min bästa vän där hemma i Sverige. Överraskad blev jag allt när min värdmamma kom in me ett paket "Jess, you've got a package!" Jag visste redan när jag läste avsändarens namn på paketet att detta inte var något jag ville läsa på en gång. De krävdes ensamhet. Jag vart skakis när jag öppnade de å hittade en gammal mapp från skolan, som vi skrivit små meddelande till varandra på. Inne i mappen fanns en ram me ett foto på oss från förra Halloween, boken Systrar i jeans, å ett låångt brev som snarare va ett utdrag ur hennes dagbok. Marie Carlsson, du fick mina tårar att fällas denna kväll. De va så speciellt å fint de du skrivit, så eget å så personligt, till bara mig. Du skrev om sånt som jag vill veta om. Biten där du skrev om hur du fantiserar om min framtid va skrämande, för jag föreställer mig min framtid precis likadant! Exakt på pricken! De är läskigt hur bra du känner mig. Jag saknar dig, väldigt mkt!

Idag firar jag även 1 år å 2 månader me körkort. Den 10:e september 2008 lyckades jag knipa lappen. Tänk så tiden går! Som me allt annat.

Miss you all, take care
love Jessica

Kommentarer
Postat av: Tilda

Aaawww! :D Hon är fin hon! <3

2009-11-11 @ 15:34:38
URL: http://tildaalinnea.blogg.se/
Postat av: Lollo ♥

Jag och min kusin har en blogg om vägen till au pair livet som projekt arbete. vi lade nyss upp en lista med au pair bloggar och hoppas det är okej att din blogg finns med? :D

2009-11-11 @ 22:09:04
URL: http://theaupaircousins.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0