Mmmh marabou

Gick upp extra tidigt denna morgon för en skypedejt me pappa, farmor å farfar. Va väl mest jag å farmor som snackade lite skit =)
Dagen var som sagt lugn, trots att jag "jobbade" hela dagen. Hade bebisen som var lika go å söt som vanligt. Han sov mkt, annars åt vi, myste å tittade ut genom fönstret på regnet å bilarna. Han såg de som mkt intressant. Vi jobbade även på benmusklerna idag, han blir allt starkare. De är så häftigt att se utveckling på så nära håll. Man blir verkligen fast vid de lilla livet.
När han sov tittade jag på tv å idag passade jag även på att trampa en stund på motionscykeln.
Mamman jobbade klart å efter jobbet åkte hon direkt för att hälsa på sin pappa, så jag stannade hemma me bebisen å plockade upp "5" från skolbussen. "8" hade en playdate idag direkt efter skolan å "10" hade schoolplays övning, så de va bara vi tre hemma under eftermiddagen; jag, "5" å bebisen. Vi tittade på tv å målade i målarböcker (vilket va min idé efter som jag tycker de är så mysigt). Hon har blivit väldigt gosig av sig. Visserligen har hon ju sina perioder, men nu dom senaste dagarna har hon varit extrem. Hon blir tokglad när hon ser mig, ska pussas å kramas. Hon talar hela tiden om för mig att hon älskar mig så mkt å att hon kommer sakna mig när jag åker, å helst att jag inte ska lämna dom alls. Idag pussade hon även mig på kinden å sa "This is a kiss with all my love, so promise me that you never let any boy kiss you here, okay? Only on the other side or on your forehead!" Underbara unge!
Senare började resten av familjemedlemmarna att droppa in. Även min värdmammas syster å hennes familj dök upp å vi hade den traditionella pizza-night som faller varje fredag, varje vecka.
Nu är klockan 10.30 pm å släktingarna lämnade oss nyss. Jag sitter i min soffa i pyjamasen å halvkollar på Slumdog Millionarie samtidigt som jag bloggar å mumsar på den marabou-choklad som jag köpte på IKEA förra lördagen. Skulle egentligen bli filmkväll me Emelie å Gabi, men Gabi vart för trött å Emelie vart tvungen att jobba till sent ikväll.
I morgon ska jag städa lite å sen är de au pair-möte på brandstationen. Kanske, kanske får jag å Gabi till vår lycka skåda ngra heta brandmän. Vem vet..

Miss you all, take care
love Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0