Krångel i paradiset

Började lite tidigare denna morgon, 10 min för att vara exakt, för min värdmamma skulle ha en operation å var därför inte hemma på morgonen som i vanlig ordning. Därför blev jag, strax efter halv 8, lämnad me 3 barn. De gick bra att få iväg dom till skolan å när jag kom hem hade bebisen somnat i vagnen under promenaden till å från "8"s skola. Min värdmamma kom hem strax efteråt, så jag passade på att ta en promenad i solskenet in till "centrum" för att gå till banken och även svänga förbi postlådan. På banken vart de lite strul.. Dom har mixtrat ihop mina namn, så enligt deras papper så finns inte mitt efternamn utan dom har tagit mitt mellannamn som efternamn. Lite knas blev de, men dom va väldigt hjälpsamma, så efter kanske 15-20 min va allt fixat.
När jag kom hem drog mamman iväg å tränade å jag hade bebisen en stund. Han va vaken ett litet tag innan han somnade i mina armar. Han är så fruktansvärt fin. Ögonen, leendet..allt. Ett vackert barn.
På eftermiddagen tog mamman me sig bebisen för att hälsa på sin pappa medan jag plockade "5" från bussen å tog me henne på en promenad till "8"s skola för att hämta henne. Vi sprang å busade under vägen. Jag bara älskar att vara sådär barnslig ibland!
Efter läxläsning å middag tog jag tag i mitt kameraproblem.. Den har lagt av. Jag lämnade in den nu iaf. Så i veckan ska den fraktas hela vägen till Texas för att ngn snubbe me cowboyhatt å halmstrå i mungipan ska klura ut va felet kan vara. Jag hoppas hoppas hoppas att de inte är ngt stort fel, som inte kostar allt för mkt att åtgärda. De vore så typiskt. Varför ska allt sånt hända när man inte befinner sig hemma, där de är som enklast att fixa sakerna. Hittills har min ipod krånglagt (men den bestämde sig för att fixa sig själv), min kamera har gått sönder, jag har lyckats spärra min internetbank (de löste sig me hjälp hemifrån). Vågar inte ens föreställa mig att ngt ska hända me datorn. Min lilla pärla.

Förresten har jag sett att mina läsarsiffror har stigit en aning. Vad jag inte vet är vilka som läser den. Några, men inte alla. Kommentera gärna så man vet vilka som har koll på en där hemma =) Ge mig ett litet avtryck att le åt i morgon.
Nu blir de lite Parlamentet-godbitar på datorn innan jag ska släcka lampan. God natt

Miss you all, take care
love Jessica

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag läser såklart :D

Och på tal om gobitar; om du inte har sett det, så kolla på Johan Glans World Tour of Skåne på Youtube. Så bra så jag dör! Jag kan hela skiten utantill, jag har kollat så många ggr så det finns inte ens och jag garvar lika mycket varje gång :D

Jag vet inte om jag har sagt det, men jag har fått bekräftelse från CW Post iaf, så allt är grönt :)

Nu ska jag härmas och åxå kolla lite gobitar innan jag somnar hära :)

Puss å kram!



2009-11-17 @ 05:22:03
URL: http://emmauppman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sandra har säkert skvallrat.. Men det första jag gör när jag kommer till jobbet är och hämta te och sen läsa din blogg :P sen råkar jag ha lite tid på lunchen oxå... Du är sjukt modig som åkt till stora landet alldeles själv! önksar jag hade haft hälften av det modet!



Kram Tezzan (Mattsson)

2009-11-17 @ 12:55:43
Postat av: Mamma

Hej gumman! Tror du inte dom där tjejernas blogg har gjort en del mer läsare av din blogg? Om du förstår vad jag menar!

Kram å puss mamma

2009-11-17 @ 14:43:15
Postat av: Denise Fagerholm

Hej Jessica !

Hoppas att du har de bra, eller förresten dum fråga. =)

Jag vet ju att du har de hur bra som helst där borta, eftersom jag följer din blogg =)



Kram från Denise

2009-11-18 @ 09:33:04
Postat av: jess

Emma; åh nej har ju inte sett de än, de måste vi göra! =)



Tezzan; jodå hon har skvallrat ;) taaack va gulligt av dig =)



Mamma; joo de har du rätt i =) puss å kram



Denise; hej! haha jaa jag har de jätte bra =) hur har ni de? kram

2009-11-23 @ 17:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0