Illamående

Pga av illamående blir de ett kort inlägg idag..
Promenaden till skolan me "8" å bebisen i barnvagnen slutade i en joggingtur, vi var sena. På vägen hem njöt jag däremot av solen å mötte ett äldre par som vänligt önskade mig en god morgon å släppte fram mig först på den trånga trottoaren. Under dagen roade jag mig me att omorganisera bebisen kläder, äta lunch me Emma på KFC (medan mamman hade bebisen) å när jag kom tillbaka igen va min värdfarmor här. De tråkiga är att jag har väldigt svårt att förstå henne. Hon pratar lite mumligt, bryter på italienska å har en knackig engelska. Vi satt iaf å pratade å tittade på tv innan "5" kom av bussen. Jag tog me mig henne för att plocka upp "8" från skolan. Vi sprang nästan hela vägen. Hon först å jag efter för att fånga henne. Sista biten fick hon rida på min rygg.
Hemma blev de som vanligt läxor å sen skjuts till dansen. Idag va de jag som lagade middagen, som förberetts av min värdmamma. När jag sen hämtade "8" från dansen blev vi sittandes kvar i bilen på garageuppfarten. Vi satt där iaf 5 min å sjöng som galningar. Min värdpappa undrade just va vi höll på me som aldrig kom ut ur bilen =P
De blev gymmet efter middagen, där jag träffade på riktigt trevliga människor. En man siktade på samma maskin som jag, men när han såg att jag tänkte samma sak som han frågade han
"Do you want to have it?"
"Oh no, you can have it!
"No no, take it! I insist!
När jag sen skulle gå mot omklädningsrummet stannade en annan man å visade galant me sin hand; damerna först.

Efter en dusch å lite illamåendemedicin, som för övrigt var knallrosa, smakade mint å fick min värdmamma att gapskratta åt den min jag utgjorde efter första skeden, kom Emma hit. Vi åkte, hon i sin bil först å jag i min efter, till Emelie. Efter en hel del felkörningar kom vi till slut dit. Hewlett Harbor. Vi tog en promenad i kvarteret me hennes två värdhundar. Husen var groteska. Så stora å vackra. Måste dit under dagsljus å bara titta å begrunda. Såklart me kameran i högsta hugg (om den överlever sin resa till Texas vill säga..)

Tillbaka till illamåendet.. Jag tror anledningen är att jag ätit på tok för mkt lax sen jag kom hit. Bara tanken på de vänder sig i magen. Synd att man förstört en sån fin fisk..
Dags att försöka sova!

Miss you all, take care
love Jessica

Kommentarer
Postat av: Syster

om något är groteskt så e väl inte d något positivt? d e väl typ samma sak som hemskt, fult, vidrigt? glöm inte bort svenskan fröken! =P

hoppas att du mår bättre idag! älskar dig såååå mycke!!!

2009-11-18 @ 09:18:36
Postat av: jess

jaa men groteskt stora hus "hemskt stora hus"

förstod väl att ngn skulle påpeka ngt.. ;)

jag mår bättre idag =) älskar dig jätte mkt!

2009-11-18 @ 18:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0