Helnöjd

När jag vaknade upp i morse var jag beredd på att ringa Jenny å säga att jag inte hade energi nog att ta mig upp ur sängen, in i duschen å in till city. Men mitt inre samvete stoppade mig, då jag vet att jag egentligen vill ut å upptäcka NY så fort jag har möjlighet ist för att sova bort min tid här. Jag pallrade mig alltså till tåget å väl framme mötte jag Jenny å hennes svenska vän Cecilia. Vi började såklart me en pancake-frukost. Som vanligt spenderade vi en timme efteråt att bara sitta å prata om allt mellan himmel å jord. De har blivit min å Jennys grej =P På McDonalds var vi inte ensamma. Runt om oss fanns en dansande man som pratade me sig själv, en annan man som låg å sov på ett bord å en kvinna som satt å sydde för hand. Inget förvånar mig faktiskt längre i den här staden!
Vi lyckades iaf denna gången att ta oss hela vägen till Soho me tunnelbanan. Sist gick de ju mindre bra då vi hamnade på fel tåg som ist tog oss tillbaka till där vi åkte ifrån. I Soho strosade vi runt på gatorna, in å ut i affärer. Jag köpte en body mist på Victorias Secret, vilket blev mitt enda inköp idag (grattis jessica, du är nu påväg att bli mindre shoppingberoende). Vi provade även på mini-cupcakes, som inte va större än en femma.
När vi började känna oss klara me Soho för den här gången gick vi mot Chinatown, som jag aldrig tidigare sett å ville se. Vi spenderade inte mkt tid där, men de va ändå som att komma till Kina för en stund. Allt stod på kinesiska å dom flesta va kineser å pratade kinesiska. Mkt intressant.
Vi tog oss iaf tillbaka till 5th ave. där vi mötte upp Emma å gick till "mitt å Jennys pasta-ställe" för att äta lunch. 
Efter lunchen gick vi in i The Public Library bara för att titta. För dom som inte vet är de där Carrie å Big ska gifta sig i Sex and the city filmen (som jag är besatt av, likaså serien). Jag har nu stått på samma plats som "Carrie" å jag såg trappen hon går uppför när hon upptäcker den stora lokalen där hon vill gifta sig. För mig är de riktigt coolt.
Efter denna "kulturella" upplevelselämnade jag å Emma, Jenny å Cecilia. Dom gick mot sin tågstation å vi mot våran. Eftersom jag klantigt nog inte kollade tågtiderna tidigare så missade vi tåget hem me 10 min, så vi fick vänta i 1 h å 50 min på nästa. Tiden spenderades me en Gingerbread Latte på Starbucks.
Emma följde me mig hem, vi tog bilen å åkte för att äta kina-mat. Som vi efter vi beställt å ätit några tuggar insåg att vi inte alls va hungriga nog för att äta mer av. De blev en doggybag me sig hem.
Nu har jag kört hem Emma, gjort lunchboxar å tagit en dusch. Mina fötter värker efter denna helg. Den har varit intensiv. Jag har hunnit me mkt å haft väldigt kul under tiden. De är såhär alla helger borde spenderas! Galet nöjd!

Vill även passa på att gratta min älskade far på farsdag! Bättre sent än aldrig som man säger, men jag hälsade ju faktiskt grattis genom mamma idag, vilket jag hoppas hon framförde. Du är den bästa pappan man kan önska sig. Jag hoppas din dag blev minst lika bra som du! Älskar dig

Miss you all, take care
love Jessica


Eftersom de va nå fuffens me min kamera idag så tog jag inga bilder. Ska sno några från Jenny å lägga upp senare.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack så mycket(Pappa)

Jag älskar dig.

2009-11-09 @ 06:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0