Halloween 2009; oförglömligt

Igår va de som sagt Halloween. Vilket som många vet är hysteriskt i USA. Kul hysteriskt enligt mig.
Efter en bagel till frukost å en kopp kaffe va jag redo att ta tag i utklädnaden. Jag skulle föreställa en kvinnlig Harry Potter kan man väl säga. Efter en dusch, ombyte å lockning av håret kände jag mig redo att möta en värld av halloweenkostymer, pumpor, löv å godis. Min värdfamilj bestod denna dag av; 2 cowboysar, Mimmi Pigg, ett bi å en fjäril/häxa. Vi pressade oss in i bilen me trollspön, vingar å hattar, för att åka över till kusinerna. Där började trick or treat -vandringen. Vi gick gata upp å gata ner i deras kvarter å nog fick jag se häftiga grejjer allt. Trädgårdar förvandlade till gamla gravgårdar å människor utklädda till allt mellan himmel å jord. De finns så mkt jag skulle vilja berätta mer detaljerat, så jag kanske rentav gör ett helt inlägg om de i morgon när jag har mer tid på mig. Just nu får de räcka me; de va totally awesome!
Väl hemma blev de kinamat å jag å Gabi gav vår make up en sista touch innan vi tog oss till tåget mot Penn Station å NYC årliga Halloweenparad. Redan på stationen möttes vi av utklädda amerikaner. Tåget visade sig vara så fullt att dom fått satt till en extra vagn. Jag lovar att minst 90% av tågets befolkning bar ngn form av utklädnad. Helt galet. Å värre blev de.. När vi efter en låååååång kö för att köpa biljetter till tunnelbanan å dessutom tagit oss till 4th W via den blåa linjen , klev av tåget möttes vi av en vägg. En vägg av Halloweenfirare i kostymer mina ögon aldrig skådat. Vissa bar väl knappt en tråd på kroppen skulle man ju ärligt kunna säga. Jag kan inte me ord förklara känslan eller situationen, men de tog oss minst en halvtimme att komma av perrongen å ut till gatan. Nu hade vi alltså tagit oss Downtown där paraden va i full gång. Vi såg inte mkt, men lite iaf. Å så kom regnet.
Efter lite velande bestämde vi oss för att ta tunnelbanan till gatan där paraden skulle sluta. Men regnet fortsatte att ösa ner så vi gick ist av så vi kunde ta en promenad till Penn Station å området däromkring. När vi stod under ett tak för att vila oss från regnet kom en tjej förbigående å i farten skrek; OOOOH Harry Potter! That is sooo cool! I just love Harry Potter!
Hahah jag blev lycklig att hon såg va jag va, trots att jag inte bar glasögonen eller min trollstav.
Efter en liten sväng i affärer å tittade på människor å deras galna kostymer tog vi tåget hem. Vi tog bilen från tågstationen å åkte förbi The Haunted Firehouse, för att se om vi skulle kunna ge de en sista chans. Men icke. Kön va på tok för lång för att spenderas i regnet. Vi åkte ist hem till Gabi, slängde på oss myskläder å sjönk ner i sängen framför tvn. Jag somnade ganska fort. Utmattad efter dagens alla intryck.

I morse vaknade jag som sagt upp hos Gabi. Hon skjutsade hem mig för en dusch å plockade sen upp mig igen så vi kunde ta en söndagsfrukost på ett Diner, bestående av pancakes (såklart!). Vårt sug efter lite shopping tog oss till Rooseveltfield Mall, där vi spenderade resten av eftermiddagen. Jag hittade äntligen ett par stövlar, men kom ändå hem me två par =) Ibland har man bra tur!
När jag kom hem plockade jag upp Emma. Vi tänkte åka till IKEA men me tanke på den krångliga vägen i mörkret bestämde vi oss för att äta lite på Taco Bell å sen hyra ett par filmer som vi tittade på hemma hos mig; The Proposal (me love!) å The Heartbreak Kid. Jag hade sett båda tidigare, men vi va ute efter ngt enkelt å roligt. Jag skjutsade hem henne strax innan 11, å nu sitter jag här; har precis skypat me mams å paps å ska bege mig ner under täcket vilken minut som helst. Jag kände bara att jag var tvungen att uppdatera mig lite, så ni vet va jag roat mig me under helgen. Nog har de varit en upplevelse allt. De här me Halloween i USA är precis som sagorna säger; de är stort, de är maffigt å framför allt väldigt underhållande för ett nytt öga. Jag är så tacksam för att jag fick uppleva Halloween 2009 här. Tack

Miss you all, take care
love Jessica


Min trollkarlskostym (dock utan glasögon å trollstav)


En välutsmyckad trädgård


Samma här


En fullsmockad tunnelbanestation. Var minst lika mkt folk åt andra hållet oxå!


Harry Potters tvillingsyster kanske..?


Idag var en vacker dag

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är så söt min lilla duva!!

Älskar å längtar efter dig! Pussar å kramar

2009-11-03 @ 16:26:49
Postat av: jess

mamsen då =) lik sin mor antar jag?! ;)

saknar er! pussar å kramar

älskar er!!

2009-11-04 @ 04:35:42
Postat av: Jessica

Gud vad söt du var som en kvinnlig harry potter!!

Går allt bra hos familjen? Vore kul o ses någon dag!

Kram

2009-11-06 @ 00:02:40
URL: http://jessicasworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0