Feberattack

När jag kom upp i morse, visste jag att jag skulle ha "10" hemma sjuk hela dagen. De kom som en mindre chock att även "8" fått feber under natten. Jaja, tänkte jag, de ska gå fint. "5" å jag satte oss i soffan för att hålla utkik genom fönstret efter skolbussen som vi gör varje morgon. Vi såg den passera för att sen sväng runt området å komma tillbaka. Men den kom aldrig tillbaka. Efter ca 20 min blev "5" mer eller mindre förtvivlad å gick runt me gråten i halsen "Ring skolan! Vart är bussen? Ring skolan då?! Varför är de ingen som lyssnar å tar mig på allvar?" Mamman ringde skolan medans försökte lugna ner detta lilla nervvrak. De visade sig att de va en busschafförvikarie som missat hennes stopp. Jag fick därför köra henne till skolan där jag möttes av fler föräldrar vars barn blivit bortglömda av bussen denna morgon. Så tokigt de kan bli.
Resten av dagen spenderades me monopol å filmer. Den första au pairens kompis kom å hälsade på en stund på morgonen oxå.
När "5" sen kom hem slocknade hon i soffan å när hon vaknade sen igen mådde hon inte alls bra. Hon hade gått  fått hög feber hon oxå..
Efter middagen hjälptes alla åt att baka en appel and cranberry pie. De luktar så gott  hela huset, å nog ser den smaskens ut! Jag spenderade resten av kväll i vardagsrummet me min värdfamilj å tittade på So you think you can dance tills Emma å Emilie kom förbi en sväng.

Ett underbart citat av "5" angående min brasilianska vän Gabi som för övrigt pratar portugisiska;
"Gabi is not from Brazil, she is from portuges."

Miss you all, take care
love Jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0