Election day

Valdag va de idag! Därför va mina älskade värdbarn lediga vilket innebär en heldag att underhålla dom. Smart som jag va smackade jag in alla fyra i bilen å åkte över till Gabi å barnens kusiner å spenderade dagen där. Dom lekte å vi lagade lunch åt dom. Dom ville även att jag skulle göra ord till charader, som dom för övrigt blivit väldigt förtjusta i sen jag introducerade leken för dom. Vilket är kul =)
Klockan 4 blev de samma procedur; in me alla i bilen å hemfärd. Väl hemma var pappan redan tillbaka från jobbet. Så jag lämnade av tre av barnen å skjutsade den fjärde till dansen.
Efter middagen åkte träffade jag Gabi en stund för en kaffe. Tjejen som jobbade på Dunkin Donuts var väldigt trevlig. Hon blev mkt intresserad när hon hörde att jag råkade säga fel när jag sa sesam å sa de mer svenskt ist för att säga "sesami" som dom säger på engelska. (nu vet jag ju inte om de va anledningen till att hon hörde att vi inte va härifrån, men jag tog de så ;) Vi försäkrade henne om att hon skulle få se mer av oss under de här året, vilket är en ren självklarthet =P
När jag kom hem fixade jag lunchboxarna å pratade lite me min värdmamma. Nu blev de en dusch å efter bloggandet ska jag ägna några minuter till facebook, sen är de sovdags! Redan onsdag i morgon, onsdag den 4:e november; min älskade systers födelsedag <3

Miss you all, take care
love Jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0