Swedish meatballs

Gick upp me tuppen i morse (som vanligt). Tog me mig bebis, droppade av "8" i skolan å fortsatte sen till affären. Fick känna på livet som en riktigt tvättäkta tonårsmamma idag. Gick runt där i affären me vagnen å inköpslistan. Skulle visserligen bara inhandla lite småsaker som skulle vara till köttbullarna, men ändå. Tjejen i kassan kunde inte slita blicken från den lilla ögonstenen som så snällt låg i vagnen. Till slut fråga hon hur gammal han va å påpekade att han va så himla väldigt söt. Visst är barnet nå gudomligt söt, men tar folk de på fel sätt om jag skulle brista ut; han är inte min!! Jag skulle vara mer än stolt att bli mamma till en sån sötnos, men jag är för ung för barn å vill inte att folk ska tänka för mkt.
När vi kom hem satte jag igång me köttbullslagandet. Jag har i månader nu lovat min värdfamilj att bjuda på en äkta svensk måltid, å va passar då bättre än hemmalagade köttbullar?! Pga av ett antal avbrott för bland annat matning, blöjbytning å allmänt gosande så tog de upp nästan hela min dag.
Eftersom min värdmammas kontor å mottagning ligger i huset så kommer ibland hennes arbetare å även hon själv in i huset då å då. "GUUUD, så gott de luktar? Va gör du för ngt?" Haha man tackar!
Middagen blev lyckad; köttbullar me egengjord potatismos å sås. Gott de va då! Raparna smakar Sverige kan jag tala om! Hela familjen verkade mkt nöjda me mina kock-kunskaper, å min värdmamma sa saker som; "din mamma borde vara så stolt" å "du måste nu börja göra de här två gånger i veckan"
De skulle ha varit lingonsylt till, vilket Emma gjorde en stor insats till att fixa. Men tiden räckte inte riktigt till så de får bli lingonsylt till nästa gång =)
Nu sitter jag framför tvn en stund å ska snart iväg å fika me tjejerna. Livet är bra underbart!

Såg precis på tvn en reklam för Burger King. Här är de ju okej att jämföra sig me andra företag;
"Bigger than McDonalds"   ..sa dom om den dubbla cheeseburgaren.
Upp till bevis, säger jag!

Icke att förglömma!
De är ju faktiskt den 17:e idag, vilket innebär 4 månader i landet USA för lilla jag. Tiden springer iväg å kul har jag. Kan inte fatta att en tredjedel redan är gjord å att jag kommer hem om bara 8 månader. Svårt att föreställa sig.

Miss you all, take care
love Jessica



Kommentarer
Postat av: Mamma

Hälsa att vi e stolta som "fått till dej" så bra! Vad kul att de blev lyckat, men synd att du får laga köttbullar två gånger i veckan:)

Pussar å kramar

2009-12-18 @ 06:07:41
Postat av: Johan

När kommer rapporten ang hamburgarna?

2009-12-18 @ 19:39:13
Postat av: jess

mamma: <3



johan: vilken rapport? jag har ju gjort forskning om storleken pa den storsta hamburgaren.. eller menar du jamforelsen mellan burger king och mcdonalds?

2009-12-20 @ 19:38:19
Postat av: johan

ja...jag menar det .... :)

2009-12-21 @ 12:48:21
Postat av: jess

ooh.. farmor!

jag ska kirra jämförelsen! ;)

2009-12-22 @ 06:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0