Pepparkakshus

Idag va de snorkallt ute! Som tur va kom ju min jacka igår, så den va mer än behövlig den här morgonen. I bilen påväg till skolan satt jag å "8" me volymen på max å sjöng me till julsånger. Riktigt mys, känslan börjar komma ifatt en nu =)
När jag kom hem badade jag bebis, matade honom å myste lite. När han somna passa jag på att tvätta lite å satt mest vid datorn. Mitt under min skypning me mamma å pappa kommer min värdmammas sekreterare in i köket me ett stort, blått paket. "This is for you, Jess" sa hon å ställde de på bordet. De visade sig vara julklappspaketet. Mamma bad mig öppna de på en gång för att se så att allt var helt. Jag såg ju ändå inte va de va i eftersom paketen va inslagna. Däremot hittade jag en stor Karamell Kungen-påse fylld me en massa smaskens. Till min förvåning (inget illa, pappa) så hade pappa plockat godiset å lyckats pricka in många av mina favoriter! Kanske är de så att pappsen är mer uppmärksam än jag anat, till min lycka =) TACK VA NI ÄR FINA!
När barnen kom hem började projekt baka pepparkakshus. Här i USA köper du inte en förpackning me endast väggar å tak, utan du köper en hel uppsättning grejjer. I förpackningen ingick; en platta att ställa huset på, delar till huset, delar till en gran, två pepparkaksgubbar, glasyr (både vitt å grönt för dekoration), kokos (som snö) å en massa godis att dekorera me. De gick förhållandevis smidigt faktiskt. "10" röt till åt sina småsyskon ett par gånger för att hon ville få allt perfekt, men vi bestämde tillsammans att de va viktigare att alla hjälpte till än att de blev perfekt. Bebisen ville ha mat mitt i allt, men tjejerna slet på me huset medans jag tog en "matningspaus". Huset blev riktigt snyggt! Jag tror vi alla blev nöjda. Åtminstone hade vi mysigt, alla barnen å jag tillsammans i köket, julmusiken ljöd i vardagsrummet å vi hade bara allmänt kul å mys. Jag älskar dom små liven!
Efter en pizza-night me de gamla vanliga gänget (min värdfamilj + gabis värdfamilj) åkte jag till Evylyn på en liten filmkväll. Lite popcorn å TopGun satt ju inte helt fel på fredagskvällen. Nu är jag redo att falla ihop i min nybäddade säng! Trött som få är man väl. I morrn blir de till att sova ut, i hopp om att vakna upp i ett vinterland. De ryktas om snö i morrn. Ingen är lyckligare än jag.

Miss you all, take care
love Jessica




Kommentarer
Postat av: denise

det är en massa snö här hemma i sverige jess! :D

2009-12-19 @ 16:25:14
URL: http://diddiis.bubbleroom.se
Postat av: m

Härligt I like sista meningen! gör mig också lycklig. Topgun sicken smaskig film ni slog på. Huset vart kanon fint! Puss på dig.

2009-12-19 @ 16:54:05
Postat av: jess

denise: de ar de har oxa! tror de ar mer har an hemma nu ;)



marie: =) japp topgun ar bra god! haha tackar, vi gjort vart "basta" ;) puss!

2009-12-20 @ 19:39:42
Postat av: Jessica

Haha vad roligt! Vi gjorde exakt samma pepparkakshus :)

Hur ska du och din värdfamilj fira jul?



Stor kram!

2009-12-22 @ 17:01:43
URL: http://jessicasworld.blogg.se/
Postat av: jess

Jessica; hahah jasså? =)

vi ska vara hos min värdmammas syster me hela tjocka släkten på den sidan =) ni då?

kramar!

2009-12-22 @ 19:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0