Frosty the snowman

Rubriken får mig oavkortat att tänka på Thailand hösten 2008. Julmusiken sprudlade i supermarketen i paradiset. Så mitt i solgasset gick jag å sjöng de enda jag kunde av jullåten som fastnat i mitt huvud; Frosty the snowman hmmhmmhmhmhmhmhmmmmm"  Min familj förstår mkt väl va jag menar...!

Idag handlade jag klart julklapparna på morgonkvisten. Skönt att ha allt på plats så jag kan koncentrera mig på småfix å inslagning. De va vackert ute idag. Inte jättekallt å solen sken på ett snötäckt Long Island. Mkt vackert.
När jag kom hem åkte mig värdmamma iväg å träna medans jag satte igång me lite julbak. Jag föreslog nämligen att jag kunde bidra me hembakta kolakakor till jul eftersom de är ngt dom inte bakar här. Ska nog ge mig på en till sats i morrn eller på onsdag! Jag hann me lite skypning me mor å far å även lite julklappsinslagning innan barnen kom hem från skolan. Jag, "5" å "8" gick ut för att ge oss på snögubbsbyggandet. "8" gav upp efter ett tag, men jag å "5" kämpade på. Resultatet blev.....ganska fult =P Men vi va nöjda ändå me vår insats! Ska bjuda på en bild av vår kvinnliga Frosty the snowman!
Nu ikväll åkte jag hem till Emma en stund, sen mötte vi upp Emilie å tog en kaffe. Är så tacksam för att ha hittat så fina vänner här. Utan dom skulle jag inte ha de hälften så bra som jag har de! (för även om min värdfamilj är toppen så klarar man sig inte utan vänner) Ni är toppen!

Miss you all, take care
love Jessica



Visste ni förresten att tomtens fru heter Jessica...?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Fems kommentar eller?? Den va ju fin!!

2009-12-22 @ 06:27:06
Postat av: johan

jo... hur kan vi glömma det eviga tjatandet om frosty :D

2009-12-22 @ 10:07:57
Postat av: jess

mamma; nej, vi tittade på en film igår, typ "santa claus is coming to town, eller ngt sånt. å där sa dom de =P

haha tackar, verkligen jätte fin ;)



johan; hahah erkänn, du saknar de i år? ;D

2009-12-22 @ 19:14:42
Postat av: Emilie

Va söt du är Jess, jag är så lycklig att jag har er också! Ni förgyller verkligen mina dagar!! Utan er hade jag inte klarat dom sista månaderna <3

2009-12-23 @ 06:20:44
URL: http://ecavalli.blogg.se/
Postat av: johan

....lite kanske

2009-12-23 @ 11:29:08
Postat av: jess

emilie; =) tillsammans är vi bäst! <3



johan; jag förstod nästan de =)

2009-12-23 @ 19:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0